/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine
Fra : SillyconValley
Vist : 2730 gange
50 point
Dato : 14-01-08 22:07

Hejsa.
Jeg har en opvaskemaskine, som pludselig ikke længere virker som den skal. Sæbeskuffen åbnes ikke længere ved vask.
Hvad kan dette skyldes ???

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-01-08 22:19

OPVASKEMASKINE
Tag jævnligt filtrene ud og tøm dem. Rengør filtrene under rindende vand med en børste. Ved rengøring af finfilteret er det vigtigt at rense det på bagsiden, selvom det ser rent ud på oversiden.

Tjek løbende opvaskemaskinens beholdning af groft filtersalt og afspænding.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-08 22:43

Der sidder en lille tab der bliver skubbet til så klappen/lågen går op, kan du få den åbnet med fingrene uden at øve vold ?? så kan det jo også være det som HelleBirgitte siger skidt i klappen

Mvh SuneFisken

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 14-01-08 22:46

Jeps lågen åbnes let, når jeg trykker på udløseren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-08 23:03

Hm er det så ikke noget med at der sidder en stang på skuffen ud for lågen der skal trykke på et tidspungt syns jeg at ku erindre måske er noget bukket en smule og skubber derfor ikke til tabben medn det er lidt svært at have med at gører når man er mig og ikker er ved maskinen med mine store labber

Venligst SunoFisken

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 15-01-08 09:01

Har din maskine en drejeknap som program-vælger?

Så er det bare og lukke sæbelågen, og starte med at dreje stille og roligt på knappen med maskin-lågen lidt åben.
Du kommer til et punkt i programmet hvor sæben skal tilsættes, og der skal lågen springe op.
Hvis ikke den gør det, er det enten proggrammet der ikke virker, eller udløser-mekanismen der er defekt.

Håber du finder ud af det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 23:56

Har du fået gang i Maskinen ??

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 22:41

--------------------------------------------------------------------------------
Har du fået gang i Maskinen ??

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 13-02-08 15:54

Nope