/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Vedligeholdelse af luftgevær
Fra : er_lige_meget
Vist : 4631 gange
20 point
Dato : 14-01-08 21:26

Hej!

Jeg ovejer at købe et luftgevær, og har snart fået svar på alle mine spørgsmål.
men mangle lige et par, og det er

1 Hvor meget vedligeholdelse er der ved et luftgevær?
2 Er det nemt at vedligeholde?
3 Hvad skal man være opmærksom på?
4 Hvad skal man smøre med olie og hvad skal man IKKE smøre? (hvis der er noget der skal smøres)

På forhånd TAK!!!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-01-08 21:47
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-08 21:47

Rengøres efter brug og smøres med geværolie.
Hvor og hvad der skal renses - det står i den vejledning som følger med.
Ellers ved sælgeren der hvor du køber, hvor meget der skal vedligeholdes på netop det gevær.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-08 21:51

Har Du ikke været soldat ??
Metaloverfladen ruster ikke, men ved slid på denne kan der komme tendens til overfladerust, her skal Du blot gnide overfladen med lidt olie og tørre efter.
Ikke meget er så flot som et våben der skinner af lidt olie.

http://www.thegoodstuffshop.dk/product.asp?product=17271&sub=0&page=1

Løbet forbliver rå metal indvendigt og den mindste smule fugt i luften vil give rust, derfor skal Du trække lidt olie gennem det efter brug, med blot et par dråber på børsten.

Stålbørsten skal Du først bruge hvis der kommer rust da det er hårdt for løbet.

Godkendelse af svar
Fra : er_lige_meget

Dato : 14-01-08 22:00

Tak for svaret Eyvind.