/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel
Fra : sdam
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 14-01-08 17:38

Når man har et Excel fil som er fyldt med doubletter, altså hvor der linier der går igen og igen hvordan finder man nemmest disse doubletter..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-08 17:57

Ved at sortere de kolonner det drejer sig om.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-08 18:34

Husk at markere alle kolonner ved sortering, så de følges ad.

Når du har sorteret rækkerne, så vil alle dubletterne ligge lige over hinanden.

eks.

A1 = 8
a2 = 8
a3 = 5
a4 = 7
a5 = 3
a6 = 3

Lav en formel i b2
=HVIS(A2=A3;1;"")
tag fat i det sorte + og træk ned
nu vil der stå 1 ud for alle dubletter

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 15-01-08 15:01

Tilføjelse til Eyvinds indlæg, se nederst:

"Husk at markere alle kolonner ved sortering, så de følges ad.
Når du har sorteret rækkerne, så vil alle dubletterne ligge lige over hinanden.

eks.

A1 = 8
a2 = 8
a3 = 5
a4 = 7
a5 = 3
a6 = 3

Lav en formel i b2
=HVIS(A2=A3;1;"")
tag fat i det sorte + og træk ned
nu vil der stå 1 ud for alle dubletter"

Du kan også skrive:

=HVIS(A2=A3;"Slet";"")

-hvorefter du vha. Autofilter kun viser de rækker, der indeholder "Slet", markerer disse rækker, og slettet dem.

Mvh W.

Accepteret svar
Fra : Jaakko

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-08 11:19

Du kan også markere kolonnen og vælge: "Data" => "Filter" => "Autofilter". Vælg herefter igen kolonnen og vælg "Data" => "Advanced filter" => sæt flueben i "Unique records only". Nu vises alle værdier kun en gang.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 20-01-08 18:32

Tak for svaret Jaakko.