/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Paris - hvad er billigst?
Fra : Satellit
Vist : 3504 gange
200 point
Dato : 14-01-08 16:13

Hvilken lufthavn i Paris skal man flyve til, for at komme nemmest og billigst ind til centrum?
Jeg har før fløjet til Charles De Gaulle, men det kostede mange penge at tage en taxa fra lufthavnen til centrum, og jeg ved ikke, om Charles De Gaulle lufthavnen er den, der ligger tættest på Paris' centrum, er der nogen her der ved det?
Man kan godt tage med toget fra lufthavnen (Charles De Gaulle) til Gar du Nord, men jeg husker at det var et indviklet system at finde ud af at købe billet til toget, og desuden var der en alenlang kø, så vi endte med at tage en taxa.
Jeg mener at have læst et sted for nylig, at der er nogle fif til, hvordan man kommer billigst ind til centrum fra lufthavnen, men hvor jeg læste dette, kan jeg desværre ikke huske.
Er der nogen her, som har nogle gode fif til, hvordan de kommer ind til centrum uden at det behøver at koste en bondegård???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-08 16:43
Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-01-08 17:40

Hvis du kommer fra danmark tror jeg at Charles d. G er den eneste mulige lufthavn. Og så måske Bauvais, som er endnu længere væk , men benyttes af visse billigselskaber.

Refi,s link var vedrørende Orly, som jeg altså ikke tror er en reel mulighed.

På visse tidspunkter bryder landevejstrafikken nordfra totalt sammen mod Centrum, og køerne kan være flere timer.
Derfor synes jeg i skal satse på tog, frem for bus eller taxa.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-01-08 17:45

Se her! http://rejs.dk/paris.asp rigtig go´ tur (er ret misundelig

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-01-08 17:46

Okay transor, så Charles De Gaulle er den lufthavn, der er tættest på Paris? Det er i hvertfald godt at vide.

Jeg ville meget gerne høre fra nogen, der evt. har personlig erfaring med at tage med toget fra Charles De Gaulle til centrum(Gar du Nord). Vi oplevede det som et meget kompliceret projekt og måtte opgive. Men det KAN da ikke være rigtigt, at det skulle være så svært....

(Hvorfor får jeg iøvrigt ingen mails fra Kandu???)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-01-08 18:02

http://www.paris.org/Metro/

iøvrigt er du ikke alene vedrørende manglende mails fra kandu. Serveren har tilsyneladende været nede i en ugestid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-08 18:06

Tog: RER B
- Fra Paris til lufthavnen, Roissy-Charles-de Gaulle:
Kører mellem kl. 4.56 og 23.40 (fra gare du Nord)
- Fra Roissy-Charles-de Gaulle til Paris:
Kører mellem kl. 5.00 og 0.00

Kører med 4 til 15 minutters interval.
Turen tager ca. 30 minutter.
Pris: 8,20 euro

Og hvorfor mon transor mener detter er fra Orly.....

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-01-08 18:19

Ja refi, det har du ret i. Det ser ud til at være en rimelig pris og toget går ganske rigtigt også fra Charles De Gaulle. Men Charles De Gaulle er 25 km fra Paris og Orly kun 14 km derfra. Ved du om indfaldsvejen fra den ene lufthavn er hurtigere end den anden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-08 18:30

Det er da underordnet med toget....

Og som nævnt tror jeg heller ikke Orly er en mulighed fra DK.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-08 21:06

Du burde kunne købe togbiletter online her:
http://www.raileurope.co.uk/

Franskmændene skulle da ellers være teknisk foran DSB (hvad der ikke skal meget til) så der burde være billetautomater.
Lufthavnsbusser og taxa scorer kassen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-01-08 22:41

Chales d. B er ikke lufthavnen nærmest centrum, men i praksis den nærmeste hvis du flyver fra Danmark.

Til Refi:

Når jeg mener linket er til Orly er det måske bare et problem, med at jeg får noget andet ud af linket end dig.