/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computer låser
Fra : karstenla
Vist : 422 gange
20 point
Dato : 16-02-03 10:55

Hvad kan jeg gøre ved min computer, den fryser alt for ofte, er det mit operativ system der er for dårligt eller er der i så fald noget andet jeg kan gøre for at afhjælpe det

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-02-03 11:19

Jeg har lige været turen igennem med en maskine der hele tiden frøs...men nu virker den. Det kan være du kan bruge noget af det.

1) Jeg opdaterede motherboard biosen til den seneste version (idet der var flere updates der handlede om stabilitet.)

2) Jeg var ikke bekendt med at man ikke må slave en harddisk til en cdrom. Jeg
satte harddiskene på samme ide kabel og cdrom/brænder på samme ide kabel.

3) Den fik en ny strømforsyning på 450 watt istedet for en på 300.

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 20 point
Dato : 16-02-03 12:56

1.Hyppigste årsag til at en maskine fryser er cpu temp. hvor varm bliver den? 2. Cdrom og HD på samme kabel er en dum ide da det altid er den langsommeste enhed der bestemmer farten for hele kablet/ide kanalen. Cdrom typisk 33 og HD idag fra 66 til 133/166

Kommentar
Fra : Ly

Dato : 17-02-03 15:07

Har du kikket på om din harddisk har plads
Xp kræver meget plads og hvis du ikke har mindst 1,5 Giga så kører maskinen ikke stabilt.
Jeg opdagede at min maskine var blevet fyldt med opdateringer og så begyndte den at fryse og gå ned.
Hvis du ikke kan fragmentere Xp på normal vis så må du i gang med at smide ud.
Prøv at kikke i din logbog hvorfor maskinen fryser.Start,indstillinger administrator.
Hvis du skal have maskinen til at køre bedre så prøv at skrive msconfig i start og fjern alle de automatiske opstarter du ikke har brug for