/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
automatiske opdateringer popup
Fra : Poul78
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 14-01-08 09:24

Kære Kandu - kan du "vise" mig løsningen på hvordan man neutraliserer automatiske opdateringers poppen up på "start-linien" - Man har jo ret til slå den fra. For det er irriterende at høre på i tide og utide. venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 14-01-08 09:28

tryk start - kontrolpanel - sikkerhedscenter - automatiske opdateringer - slå opdateringer fra

skal dog nævnes at der er sikkerhedsopdateringer i de pakker du blir bedt om at hente fra MS, så vil ikke umiddelbart anbefale det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-08 09:37

egentlig en dårlig ide at slå de talebobler fra da de giver besked om både det ene og det andet der kan hjælpe - men

Hvis du ikke ønsker at Windows XP i tide og utide skal komme med gode råd, tips, systembeskeder, alarmer og meget andet nede ved proceslinjen kan du slå dette fra på følgende måde :

Åbn regedit.exe og find nøglen : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Her ændrer du, eller tilføjer en ny værdi (DWORD), med navnet EnableBalloonTips og sætter indholdet til:
0 (for at slå fra) eller 1 (for at slå funktionen til igen).

genstart din maskine bagefter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-08 09:40

tryllerylle - det var vist ikke lige opdateringerne men boblerne der var tale om

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-01-08 10:14

vis du vil ungå at blive gjort opmærksom på opdateringerne men aligevel vil have automatisk
opdatering slået til(så der kun vises et gult mærke)
Så gå til >Start>kontrolpanel>>åben>sikkerheds center>
I venstre side>klik på>Skift måden, sikkerhedscentret
giver mig besked>fjern flueben.
Slå automatiskt opdatering fra>i kontrolpanel>Automatisk
opdatering,sæt mærke den nedereste.
Gælder for XP.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-01-08 10:15

automatiskt opdatering,kan også slås fra under tjenester.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 14-01-08 10:26

Kære miritdk - Hvad er der til sige til automatiske opdateringer slået fra, jeg opdaterer to gange om ugen og kun af høj prioritet. - Dit udmærket foreslag om at 0 stille dvs slå ikonet fra for denne katagori opdateringer, må under advanced være HideIkon eller hvad - jeg kan ikke se andre muligheder af de mange der er! venlig hilsen Poul78 - men jeg kan ikke ændre eller indskrive noget som helst!

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 14-01-08 11:06

Kære Manse - Tak for oplysningen - det hjalp

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-08 14:57

Husk lige at hvis i går ind og redigerer i registreringsdatabasen, så tag endelig en kopi af den inden i begynder at pille i den og læg den gerne på et andet drev.

Vær også søde at minde om at sikkerhedskopiere registreringsdatabasen når i skriver til folk at de skal ændre i den.