/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Redigering af mange foto's
Fra : klanger
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 13-01-08 15:53

Hej

Har i mit firma fået til opgave, at prøve og få lidt styr på alle vore mapper indeholdende billeder.

De "flyder" med mapper, navne, typer o.s.v.

Nogen der har en god idé til hvordan jeg bedst kommer ud af dette projekt?

Det første jeg måske tænkte på var, at lade billederne "oprette" i Picassa, ACDsee eller......

Jeg skal ikke bruge programmet til, at ændre i billederne, men "kun" til at lave orden i mapperne på vores PC'er, så.......

På forhånd tak for forslag og idéer....

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-01-08 16:00

Dine egne forslag er ikke så dårlige, da begge programmer kan indeksere filer på flere diske og gi' et samlet overblik!

Men måske ikke så brugbart hvis billedfilerne ligger spredt på flere pc'er i et netværk!

Er det på en enkelt pc, eller i net?

/Torben

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-08 16:02

Du behøver ikke ekstra programmer til opgaven, det indbyggede i Windows kan udmærket bruges, opret de mapper du ønsker og giv dem navne der svare til indholdet, eventuel opret mapper inde i nogle af de mapper du har oprettet, find så de billeder du vil have i hver mappe, marker dem, du kan markere dem en efter en ved at holde Ctrl tasten nede mens du klikker, når du har markeret alle eller nogle af dem du vil flytte, så gå over i Fil og mappe opgaver til venstre i vinduet og klik på Flyt de markede filer, der åbner en stifinder vindue og du kan finde og markede en af dine nye mapper, og flytte billederne dertil ved at klikke på Flyt, slut af med at slette de gamle (tomme) mapper

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-08 16:21

Du kan med programmet www.xnview.com give flere billeder navn og nr.
Julefest-001
Julefest-002
Julefest-003
Med # tegnet i navneruden bestemmes antal cifre af hensyn til nummerrækkefølgen.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 16:29

kig her: http://www.jklnsoft.com/

-croaks

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 13-01-08 16:44

Citat
Men måske ikke så brugbart hvis billedfilerne ligger spredt på flere pc'er i et netværk!

Er det på en enkelt pc, eller i net?

De er på et fælles drev..... og bruges af mange i et netværk

Men det bli'r jo nok den slagne vej som o.v.n nævner...altså 2 stifinder vinduer og så bare i gang....

Håbede dog der var et eller andet program der måske kunne have gjort mit arbejde lidt lettere (hurtigere)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-01-08 17:00

Du skriver ikke rigtig hvordan de skal sorteres, men du kan også søge på filtypen .jpg, .bmp o.s.v.

Og så flytte dem fra søgevinduet til mapperne

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 13-01-08 17:31

Jamen det er nok også en længere historie, der ligger rigtig mange billeder som mange forskellige personer "bare" ´har lagt efter deres tanker og idéer..... Så det der er tanken er, at få et bedre "hiraki" over billederne...!

Så mon jeg ikke "bare" må lave mit eget "system" og så få mine kollegaer med på den tanke.... så kan vi jo se om vi finde billederne når vi står og skal bruge dem..

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 14-01-08 20:01

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-08 01:35

Selv tak, det bliver lidt af en opgave du kommer på, giv instrukser så billederne fremover kommer i de rigtige mapper