/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
maskinen lukker ned
Fra : chicapigen
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 13-01-08 13:22

hej kandusser

min søster har problemer med hendes pc og jeg kan ikke hjælpe hende med problemet men håber der er en herinde der kan .

problemet er : hendes computer begyndte at drille hende og virke sløv osv. så sagde jeg til hende husk almindelig oprydning af din pc , diskoprydning, defragtmentering osv. så hun begyndte med disk oprydning da den havde beregnet hvormeget hun kunne fjerne ( 2817.395 ) så sagde jeg til hende bare fjern det hele . da den var nået ca. halvvejs slukkede maskinen så startede vi forfra og det samme skete , den får fjernet en lille smule hvergang inden den lukker med hvorfor gør den det ?????? er det fordi der er formeget eller hvad. ??

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 13-01-08 13:31

Hent Ad-Aware, installér, opdater og be programmet gennemsøge hele maskinen, slet alle de filer, cookies osv den finder.
genstart maskinen og prøv alm. oprydning igen.

link til software: http://www.pcworld.dk/download/76/1416

Det kan være nogle spyware-programmer der blander sig i din oprydning på maskinen. Ad-Aware finder de fleste programmer/filer.

Håber det hjælper

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 13-01-08 13:35

Øh er det en bærbar havd er styresystem mm det kan du jo se under denne com højreklik og egenskaber

Len skinner her Hav en god dag SunoFisken Wanda

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-01-08 13:37

hejsa

nej det er ikke en bærbar maskine. hun har lige ringet igen hun kan godt komme på nettet men kan ikke åbne nogle sider , og maskinen opfører sig underligt

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-08 13:44

Hvis hun kan komme på nettet. > www.spywarefri.dk og spørg der inde.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 13-01-08 14:18

Jeg tror din søster har en infektion af en eller anden slags.

Lad hende løbe denne instruktion igennem > http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm < og følge den nøje…

Opret så en ny tråd her og læg de fremkommende logs herind > http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15 < så vil den blive fjernet – kvit og frit…

Der er lidt arbejde – men resultatet vil stå mål med indsatsen…

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 14:25

Jeg er selv ved at scanne min med Pand Fra Spywarefris onlinescan og indtil videre ser det sådan ud

Detected Disinfected
Virus 0 0
Spyware 3 0
Hacking tools and rootkits 1 0

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-01-08 14:31

jeg vil opgså meget gerne have hende til at smide en hijackthis log ind men hun er desværre lidt at en pc mongol så jeg ved ikke om hun kan finde ud af det. jeg bor 120 km fra hende så jeg kan jo ikke lige smutte over og hjælpe, men jeg vil forsøge via telefon

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-08 14:52
Kommentar
Fra : b-and

Dato : 13-01-08 15:14

Citat
jeg vil opgså meget gerne have hende til at smide en hijackthis log ind men hun er desværre lidt at en pc mongol så jeg ved ikke om hun kan finde ud af det. jeg bor 120 km fra hende så jeg kan jo ikke lige smutte over og hjælpe, men jeg vil forsøge via telefon

Du kan jo gøre det – at du overtager maskinen og køre de logs for hende…

Gå i start > Hjælp og support > Inviter en ven til at oprette forbindelse til din computer med Fjernsupport.

Så giver resten sig selv.

Der er faktisk også et gratis program der kan det samme bare bedre – for der kan du nemlig også genstarte maskinen m.v. så er du helt frit stillet.

Det ligger her > https://secure.logmein.com/welcome/get_logmein_free/signup.asp < og du kan læse mere om programmet her > http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38383

Bare et forslag…

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-01-08 16:57

Prøv lige om du kan få hende til at bruge denne rensefil http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1 Sæt flueben i "Select all" og klik "Empty selected".

Prøv så at få hende til at køre en diskdefragmentering bagefter.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 17:39

Det program fra panda koster lie noget hvis det der er fundet skal fjernes såe har fundet dette som er gratis http://www.spywareterminator.com/download/download.aspx det virker

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 21-01-08 19:15

Tak for svaret Sunowich. ja vi fik desværre ikke lavet hendes computer da hun ikke kunne finde ud af det men nu er hjælpen på vej ned til hende ( en af mine kollegaer ) så håber jeg de får hendes com fikset,

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-08 19:28

Takker og bukke men ja det var jo så ikke lie mig der kom med de vise Men takker da

............................. Mvh Suno..Fisken....som....Solen................................

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-01-08 14:52

næ det var det ikke men , jeg spurgte søster og hun sagde hvem der skulle ha point,
derfor fik du det var jo hendes spørgsmål..

venlig hilsen chicapigen