/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tagkunstruktion
Fra : Holst-Hansen
Vist : 1096 gange
200 point
Dato : 13-01-08 10:14

Hejsa.. vi er ved at købe en nedlagt landbrug og skal forhandle pris på den snarest. Der skal en ny tagkunstruktion på og jeg vil godt vide hvor man kan finde nogle vejledende priser på spær m.m til sådan noget. Ved godt at spær er mange foreskellige typer, men hvis der findes et sted hvor man kan se vejl. priser ville det være rart.. Der er tale om hanebåndspær og huset er ca 6,5m bredt.. Håber der er en der kender en god hjemmesiden til sådan noget.. evt og priser på andre ting til tagkunstruktionen.!

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 10:43

Så kan man spørge sig, hvor meget andet er kaput.
Hvor gammel er ejendommen? Sokkel under huset?
Jeg ville tænke mig grundigt om inden en handel.
Byd dem halv pris.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 13-01-08 11:15

Prøv at kontak denne forhandler http://www.hydronail.dk/index.php?ID=304

Jeg kender dem ikke men kan bruge www.google.com;-)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-01-08 11:47

Det bedste råd er at tage kontakt til et tømmerfirma og få et tilbud, eller et uforpligtende mundtligt overslag, så i ved hvilket prisleje det ligger.
De kan også tage fat i evt følgeskader af en nedbrudt konstruktion.
Undskyld, men det lyder ikke lige som et "gør det selv projekt".

Svaret til dit spørgsmål stilles nok bedst i en tømmerhandel, da der er rigtig mange ubekendte i forhold til en googlesøgning, som nol vil være det du kan få her (mig bekendt er er ingen aktive tømrer her).

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-01-08 12:38
Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 15-01-08 20:45

Hejsa

Der er ingen spærfabrikker der udlægger priser på skrift da der er så mange ting der spiller ind på dette område.

Tag istedet kontakt til en tømrer, eller tømmerhandel der så vil kunne give dig en ca pris, men HUSK der er mange forskellige priser alt efter hvilke fabrik der leverer.

Jeg vil støtte BjornJ i Ringsted Spærfabrik www.ringstedspær.dk men ikke fordi de udgiver prislister men fordi de handler Indirekte (direkte pris til kunde men faktura gennem forhandler)
Ellers er der Precon træindustri de gør vidst på samme måde (precon.dk)
bisco, taasinge træindustri, danspær.

Men jeg holder mig til at kontakte en Tømrer som står for opmåling og alt der der, så er du sikker og hænger ikke på noget.

Tranceman

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 15-01-08 20:48

Forresten det er ikke nok med kun det mål på 6,5 meter.

Du vil blive mødt med spørgsmål som hælning, udhæng (størrelse, skrå/lige)
er der bærende understøtning. o.m.a.

Bare lige en kommentar

Tranceman