/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fra Engelsk til Dansk (v2)
Fra : croaks
Vist : 1859 gange
500 point
Dato : 13-01-08 09:00

Kan nogen oversætte følgende til Dansk for mig?

NB. 500 point til den som kan hjælpe med et seriøst svar.

NB.
Dette er fra Sekonic L-308s Operating Manual, som man ikke kan købe på Dansk.
Det har forresten ingenting med Canon kamera!

(page 10)

1. Measuring Ambient Light
In this measurement mode, we have the choice
of shutter priority mode and EV mode. Press the
Mode button 3 to select the Ambient mode.

1-1 Shutter Speed Priority mode

1) Press the Mode button to select
the (T) Shutter Speed Priority mode.

2) Press the Up button (6) or Down
button (7) to set the desired shutter
speed.

3) Press the measuring button (4) to make
a measurement. Release the measuring
button to complete measurement. The
measured value (aperture value) at that
time will be displayed.
While pressing the Measuring button,
the meter measures continuously until
it is released.

• It is possible to switch between full, 1/2 or 1/3 shutter speeds
with custom setting (see page 19).

• You can set shutter speeds from 60 sec, 50 sec, 45 sec, 1 sec,
0.8 sec through to 0.3sec, 1/4 through to 1/6400 sec and
1/8000 sec. After 1/8000 sec, the cine speed of 8f/s through to
128 f/s can be set.

• After measurement, the F stop value corresponding to the
shutter speed is displayed when the shutter speed changed.

• If ISO film speed is altered after measuring, a corresponding
aperture value will be displayed.

• Even if within the measurement range of the
L-308S, the exposure over symbol E.o may appear for the set
shutter speed at maximum aperture value (F90) and likewise
the exposure under symbol E.u may appear at the minimum
value (F0.5). If either of these symbols appears, please take the
next page action.

(page 17)

4) If the 90 second period is exceeded and the
blinking mark stops, press the Measuring
button again to return to ready to measure.

5) When the light from the flash is received, the
measured value (f stop) is displayed. Even
after measurement, the mode mark
continues to blink and the meter is in ready
state and a new measurement can be made.
(Auto-reset function)

NOTE:

• When firing a flash, if the flash brightness is low compared to
the ambient light, the meter may fail to detect the light. In this
case, make measurements using cord flash mode.

• Rapid start fluorescent lamps and special lighting are
sometimes mistaken for flash, and accidentally measured. In
this case, make measurements using the cord flash mode.

• If the light receiving section experiences a sudden change in
light, even when the flash has not been triggered during
measurement standby, a measurement will be made in some
cases. In such situations please use the cord flash mode.

• The luminous waveform of a flash bulb is gentle, so light will
not be sensed in auto reset cordless flash mode. Always use
the cord flash mode for measuring flash bulb light.

REFERENCE:

• Setting the shutter speed is similar to the previous instruction
of item 2-1 Cord Flash mode (see page 14).

• A converted value is displayed when the ISO film speed is
changed after taking the measurement.

• Readings outside the display range or beyond the measuring
range are similar to the previous instruction 2-1 Cord Flash
mode (see page 14).

------------------------------------------------------------------------------------

På forhånd tak.

-Croaks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 09:14

Hvorfor bruger du ikke den side du allerede HAR fået et link til

http://gramtrans.com/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-01-08 09:16

Er det ikke meget lettere at købe et kamera her i Danmark hvor man får en dansk "brugsforening" med?

Ja, hvorfor bruger du ikke den link du har fået fra REFI?

Du skal selvfølgelig selv skrive de engelske ord.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 09:19

Det var nu ikke mig der kom med det oprindeligt....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-01-08 09:23

Hvorfor opretter du ny tråd med samme spørgsmål? Jeg har jo givet dig et brugbart link i din sidste tråd http://gramtrans.com/
Derudover har IBM760 jo sendt dig den fulde oversættelse http://www.kandu.dk/spg115357.aspx

Så skulle du ikke acceptere et svar?

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 09:27

Til refi

http://gramtrans.com
Er ikke god nok til tekstoversættelse.

Til hawaii7

Det er ikke et kamera!
Det ER lysmålere fra Sekonic.

-croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 09:32

Til HelleBirgitte

http://gramtrans.com
Er ikke god nok til tekstoversættelse.

-croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 09:37

Til HelleBirgitte

Eksempel på en oversættelse fra gramtrans.com:
Høfligt goddag på engelsk hedder: "How do you do" - een af de allermest
kendte engelske hilsner og udtryk.
Det blir af gramtrans oversat til: "Hvordan du gør"

-croaks

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 09:59

Tag du et engelskkursus og lad være med at blacke
seriøse hjælpere her.
Din IQ ligger vidst under 25.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-08 11:04

Hej croaks, da jeg nu ikke er udelukket mere - vil jeg tillade mig, at komme med en kommentar.

Citat
Eksempel på en oversættelse fra gramtrans.com:
Høfligt goddag på engelsk hedder: "How do you do" - een af de allermest
kendte engelske hilsner og udtryk.
Det blir af gramtrans oversat til: "Hvordan du gør"

-croaks

Hvis du selv er så dygtig til engelsk, hvorfor beder du så andre om oversættelse?

Du skal formodentlig bare bruge vejledningen til, at kunne forstå/betjene din lysmåler - så i den forbindelse bør du kunne bruge den mangelfulde oversættelse.
Evt. suppleret med lidt fototeknisk grundviden.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-01-08 11:18

dette er et program oversættelse så der vel nok være enkelete ord og gramatik fejl !!!

1. Målt til omgivende Svag
I denne måling måde, vi have den udsøgt
af skodde prioritere måde og EV måde. Trykke den
Måde knap 3 for at vælge den omgivende måde.

1-1 Skodde Hast Prioritere måde

1) Trykke Moden knap for at vælge
den (T) Skodde Hast Prioritere måde.

2) Trykke den Op knap (6) eller Ned
knap (7) for at sæt ønskede skodde
hast.

3) Trykke den målt til knap (4) for at lave
en måling. Sætte i frihed den målt til
knap for at fuldkommen måling. Den
rytmisk værdi (hul værdi) oven i købet
periode vil ligge fremme.
Imitlertid presserende den Målt til knap,
den meter forhåndsregler uafbrudt til
er det befriet.

• Er det muligt for at bytte imellem fuld, 1/2 eller 1/3 skodde gear
med told nedgang (se side 19).

• Du kan sæt skodde gear fra 60 sec, 50 sec, 45 sec, 1 sec,
0.8 sec igennem for at 0.3sec, 1/4 igennem for at 1/6400 sec og
1/8000 sec. Efter 1/8000 sec, den biograf hast af 8f/s igennem for at
128 f/s kan blive sæt.

• Efter måling, den F holde værdi svarende til den
skodde hast er fremlagte når den skodde hast forandret.

• Om ISO hinde hast er ændret efter målt til, en svare til
hul værdi vil ligge fremme.

• Om også indvendig den måling opstille af den
L-308S, den afsløring over tegn E.ind kunne komme frem for den sæt
skodde hast ad højdepunkt hul værdi (F90) og ligeså
den afsløring neden for tegn E.u kunne komme frem ad den minimum
værdi (F0.5). Om enten af denne symbols fremgår, vær så venlig tage den
næste side slagsmål.

(side 17)

4) Om den 90 anden perioden er overskredet og den
forbandet markus stilstande, trykke den Målt til
knap igen for at vende tilbage til rede for at mål.

5) Når det milde fra blinket er modtog, den
rytmisk værdi (f holde) er fremlagte. Endog
efter måling, moden markus
fortsætter for at glimt og den meter er i rede
stand og en ny måling kan stilles.
(Auto-reset fungere)

NODE:

• Når fyring en flash, om blinket lys er brøle compared for at
den omgive svag, den meter kunne undlade at opdage det milde. I denne
skrin, lave målinger med reb flash måde.

• Strid starte fluorescerende lampe og særlig belysning er
sommetider misforstået for flash, og tilfældigvis rytmisk. I
denne skrin, lave målinger med den reb flash måde.

• Om det milde receiving fag erfaringer en uformodet ændrer i
svag, endog når blinket har ikke hersket triggered under
måling støtte, en måling vil stilles i nogen
foderaler. I sådan områder vær så venlig gøre brug af den reb flash måde.

• Den strålende waveform af en flash elektrisk pære er mild, så meget svag vil
ikke blive fornemmet i bil sætte op ledningsfri flash måde. Brug altid
den reb flash måde for målt til flash elektrisk pære svag.

OMTALE:

• Nedgang den skodde hast er lig den foregående belæring
af artikel 2-1 Reb Flash måde (se side 14).

• En forvandlet værdi er fremlagte når den ISO hinde hast er
forandret efter indtagende den måling.

• Læsninger udvendig fremvisningen opstille eller udover målt til
opstille er lig den foregående belæring 2-1 Reb Flash
måde (se side 14).

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 13-01-08 12:00

1 Evaluerende lysmåling

I denne indstilling har vi valget mellem lukkerprioritet og EV mode.
Tryk på knap 3 for at vælge evaluerende.

1-1 Lukkertidsprioriteret indstilling

1 Tryk "mode" knappen ( T) for at vælge lukkertidsprioritering

2 Tryk på "Up" (6) eller "Down" (7) for at vælge den ønskede lukkerhastighed

3 Tryk på måleknappen (4) for at lave en måling.
Slip knappen for at fuldende målingen.
På det tidspunkt vil måleværdien (aperture value) vise sig på displayet
Ved at holde knappen inde, fortsætter målingen indtil den afsluttes.

* Det er muligt at skifte mellem fuld, 1/2 og 1/3 lukkerhastighed med brugerindstilling (se side 19)

* Du kan ændre lukkerhastigheder fra 60 sec., 50 sec., 45 sec., 1 sec, 0.8 sec helt igennem til 0.3 sec, 1/4 helt igennem til 1/6400 og 1/8000 sec,
Efter 1/8000 sec. kan optagehastigheden fra 8 f/s til 128 f/s vælges

* Efter måling vil forholdet mellem F værdien og lukkerhastigheden vises på displayet når lukkerhastigheden ændres

* Såfremt ISOværdien har ændret sig efter måling vil det vises som aperture value på displayet.

* Selv hvis du befinder dig indenfor måleområdet på L-308S, kan overeksponeringssymbolet E.o dukke op ved indstilling af lukkertid på max aperture value (F90) og undereksponeringssymbolet E.u kan dukke op ved mindste værdi (F0.5)

Hvis et af disse symboler viser sig, brug næste sides vejledning.

(side 17)

4) Hvis 90 sekunders perioden er udløbet og blinkmarkeringen stopper, tryk atter på måleknappen for at gå tilbage til "klar til måling"

5) Når lyset fra flashen er modtaget, vises den målte værdi (f stop) på displayet.

Selv efter måling fortsætter "mode" indikatoren med at blinke og måleren er i "parat" og en ny måling kan foretages (auto-reset funktion).

NOTE:

•Ved affyring af flash: Hvis flash lysstyrken er svagt i forhold til det omgivende lys, vil måleren opfange lyset forkert.
I en sådan situation, foretag måling ved at bruge ledningsstyret -flash mode.

* Neonlys der tændes og speciel belysning bliver somme tider opfattet som flah og måles derfor fejlagtigt.
Hvis sådan, foretag måling ved hjælp af ledningsstyret-flash mode

* Hvis lysmodtager sensoren opfanger et pludseligt skift i lyset, selv om flashen ikke er blevet udløst i en standby-måling, vil en måling blive foretaget i visse situationer.....Hvis sådan, brug ledningsstyret -flash mode

Lysstrålerne fra en flashpære er bløde, så lyset vil ikke blive opfanget i auto-reset- trådløs-indstilling, brug altid den ledningsstyrede-flash iindstilling for at måle lys fra en flashpære.

REFERENCE:

* Indstilling af lukkerhastigheden er magen til den tidligere instruktion i emnet 2-1 Ledningsstyret-flash mode (se side 14)

* En ændret værdi ses på displayet når ISOværdien vælges efter måling er foretaget

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 12:12

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 12:17

Hej dova

Du må godt svare på det her også
http://www.kandu.dk/spg115354.aspx

Ha' en god dag!

- croaks