/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tilbehør til sennheiser?
Fra : lillelyst
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 13-01-08 00:26

Hej. Til afstressning i en travl hverdag har jeg købt et par sennheiser høretelefoner HD650, http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=961&zoneid=3,
som jeg modtager i næste uge. Jeg har for mange år tilbage haft nogle STAX høretelefoner (som bare var verdens bedste) så jeg håber disse her lever op til niveauet.

Musikken jeg vil foretrække at slappe af til vil typisk være meditionsmusik, bl.a. pushkar, wellness o.l.

Jeg har et creative SB-X-fi bundkort så jeg ønsker at vide om jeg skal bruge ekstra forstærker eller andet for at kunne udnytte hørelefonerne optimalt?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 00:30

Du kan jo altid få noget der er bedre med det lydkort du hentyder til er udmærket til almindelig nydelse og ja det er nogle gode hørebøffer har selv samme mærke

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 13-01-08 10:39

Hej
Den lyd du får ud af det indbygget lydkort i bundkortet er ikke godt i forhold til det du vil få i et godt lydkort
Her er et link til en forretning som gør meget i lyd. Kig på deres produkter

http://www.xs-sound.dk/

Jeg har selv 3 lydkort fra firmaet Audiotrak

Et PRODIGY 192 var det første jeg købte, derefter PRODIGY 7.1 HIFI

Til mit mediacenter har jeg købt PRODIGY HD2

Du får virkelig super lyd, med en masse muligheder for indstillinger

Bruger selv Sennheiser høretelefoner

IPM

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-08 11:38

Hej IPM. Tak for dit link som ser meget interessant ud. Jeg synes det er svært at finde ud af hvem man skal vælge, da firmaet jo nævner ikke mindre end 4 producenter som alle laver super kort.
Det største krav jeg stiller er, at jeg skal kunne "fange" hver eneste lille bitte lyddetalje i et stykke musik - ja derned til hvor det almindelig øre ikke vil kunne opfange lyden i f.eks nogle super højtalere.

Venlig hilsen
Jørgen Ries

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-08 12:09

IPM: Dette her lyder da ret vildt http://www.tweakup.dk/article/562/dk/.
NU har jeg ikke modtaget høretelefonerne endnu, men skal disse blot kobles direkte på lydkortet eller skal jeg bruge en adapter?
Det bliver helt sikkert Prodigy 7 kortet jeg køber.

Du skal have 1000 tak for din gode anbefaling her.

God weekend.

Venlig hilsen
Jørgen Ries

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-08 12:24

Hej
Det kort du har valgt er supert.Det skal nok opfylde dine ønsker, du har noget at glæde dig til

IPM

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 14:21

Så må vi jo håbe du ka hører forskel

Hav en god dag

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-08 16:52

Tak til jer begge. God weekend.

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Lillelyst

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 14-01-08 06:52

Hej
Takke mange gange

IPM