/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne et programikon fra Skrb
Fra : ingelein
Vist : 582 gange
17 point
Dato : 12-01-08 22:27

Hej -
Ulykkerne rasler ned over mig i dag. Ikke nok med at min nyinstallation af Win XP incl. SP2 fylder 3,02 Gb - ja, jeg er god til at puste tingene op!!!, men jeg har også et tilbageblevet ikon på skrivebordet fra et fjernet fotoprogram HP-share to Web-overførsel.
Jeg kan simpelthen ikke få det fjernet. Det blokerer for alt, når jeg klikker på det. Programmet er fjernet via kontrolpanel/fjern-tilføj programmer, men dets ikon optræder stadigvæk på skrivebordet og ligger nederst i min stifinder. Når jeg klikker på det for at slette det, får jeg bare timeglas i lange tider - så længe som min tålmodighed rækker indtil en "kold tyrker".
Er der nogen der tør for sølle 17 points?
Mange hysteriske hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-08 22:28

Prøv en rensekur med ccleaner

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-08 22:30
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-01-08 22:36

Altså Teil
Nu var jeg lige rendt ud efter wc-cleaner, så tak for linket - det er da mere hygiejnisk!
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 22:44

Et ikon på skrivebordet, kan normalt fjernes med klik på højre mussetaste - har du prøvet det?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-01-08 23:11

Hej IBM
Ja, det er indlysende, men når jeg gør det på dette ikon går der timeglas i det og der sker ikke noget, tværtimod hele skidtet låser. Når jeg vælger programmet i stifinderen sker der det samme.
Det er der bare., jeg kan hverken se indhold eller størrelsen af det.
Ccleaneren tog det ikke, men jeg skulle nok have defineret det anderledes.
Nu installerer jeg simpelthen hele programmet igen i håb om at det nye lægger sig oven i det gamle og så fjerner jeg forhåbentlig hele programmet på een gang-.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 23:31

Du skal have fat på Unlocker, den låser op så du kan slette: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ gratis men den fylder en lillebitte smule på din lille harddisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 23:42

Når du har installeret Unlocker, højre klikker du på filen og klikker på Unlocker, programmet vil gerne på internettet, giv den lov til det, hvis din firewall spørger

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-08 00:25

Hej o.v.n
Jeg skrev jo desværre at så snart jeg højreklikker på den omtalte fil, låser systemet, så unlocker kan heller ikke klare den.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-08 00:29

Hej
mit eget forslag er at jeg kunne fjerne det i registreringsdatabasen - men wodden gør jeg det?
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 00:29

Nu er det jo ikke Danmarks nyeste og hurtigste computer du har, vente-vente-vente efter at du har højreklikket, computeren dør vel ikke, men arbejder på højtryk, tålmodighed er en dyd også når det gælder computere, når så ventetiden er ovre hvad så ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 00:36

Citat
mit eget forslag er at jeg kunne fjerne det i registreringsdatabasen
en mulighed ja, men kun hvis alt andet slår fejl, forsøg først at afslutte i Jobliste hvis det er et program som har en aktiv proces, hvis du afslutter noget forkert, slukker computeren, og så var det nok ikke lige den proces du skal afslutte næste gang

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-08 00:49

Hej o.v.n
Jeg har skam 320 MB, så der er lidt flere end de 68 MB hukommelse den blev leveret med. Til det formål er hurtigheden vel rimelig. Nu har jeg lige set at HP- har lavet en rettelsesfil til mit camera 735, når man opgraderer til XP. Den har jeg så prøvet, men det er ikke lige det.
Problemet er sikkert opstået således:
1. Jeg installerer HP- photo& Image fra min CD - her får jeg det gamle ikon lagt på
under installeringen hentes nyere filer og opdateringer på nettet. Her har HP så skrottet den gamle fil og har i stedet for lagt en anden nyere men tilsvarende fil med et andet ikon. Det vil sige at jeg både har det gamle programikon for share-to-web overførsel og et nyt ikon med et nyere program.

Jeg har nu meddelt fejlen til HP og håber at høre fra dem. Jeg kan da leve med det sk... ikon men jeg er bange for at det blokerer for andre ting og gør pc'en langsom.

Mon ikke jeg skal overveje at få en fladskærm til min bærbare? Det bliver mine børnebørn sørme ikke glade for, når farmor kun har 1 pc og ikke 2.
Nå, men alt kan jo løses med tilpas mange penge? - mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 00:54

Citat
Nå, men alt kan jo løses med tilpas mange penge
det er imod min natur at se på sagerne fra den vinkel du skal sikkert ikke pille ved noget i registreringseditoren med mindre du er helt sikkert på hvad du sletter, du har jo flere HP programmer og kan nemt slette det forkerte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 00:55

Citat
Mon ikke jeg skal overveje at få en fladskærm til min bærbare? Det bliver mine børnebørn sørme ikke glade for, når farmor kun har 1 pc og ikke 2.
der er jeg helt lost, kan du ikke forklare nærmere

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 13-01-08 00:57

Hvorfor tænkte jeg ikke på det straks = Systemgendannelse

Jeg har fået fjernet ikonet ved at køre systemgengannelse fra tidspunktet før jeg lagde det famøse program ind.
Tak for hjælpen alligevel - Ingelein