/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Jeg har fået en kollission af
Fra : Poul78
Vist : 2138 gange
100 point
Dato : 12-01-08 20:46

Kære Kandu.dk. Kan I hjælpe mig med at fjerne McAfee Firewall . Jeg skulle i dag installere en firewall fra spywarefri som har fået 5 point og det gjorde jeg så, og troede som lovet at windows firewall var sat til deaktivering. Og samtidig begærede jeg en spysweeper med antivirus, men efter at den havde scannet i 4 timer blev jeg klar over at der måtte være noget galt - installeringen af spywaresweeperen gik heller ikke ligetil, så jeg har afinstalleret begge købermuligheder, selv om de har fået gode "karakterer". Endvidere er spywaresweeperen med antivirus - det sidste har jeg nøde - da jeg ingen antivirus har - men scanneren her nævnt har et hukommelsesforbrug på 40 MB - men jeg vil gerne ha* en ny firewall der er vel rost selv om jeg skal betale for den årligt og også spywaresweeperen med antivirus. Nå, jeg søgte hjælp hos eksperten og han anbefalede også en Ccleaner, med hvilken jeg har fået fjernet en plads til sweeperen på 40MB. - Men jeg kiggede på windows firewall og den nævner at McAfee er installeret, og jeg kan ikke få Windows firewall til at bemærke at den er slået fra. (Det er lang tid siden at jeg har prøvet at installere McAfee, - jeg har på Hijackthis 5 McAfee (missing file) som jeg ikke kan få fjernet deriblandt Firewall service, så jeg tror at alt McAfee er afinstalleret. Den nye Firewall hedder Sun Belt, og skulle automatisk ordne problemet. - Under eksperten mødte jeg en der også ville ha' afinstalleret McAfee Firewall - og der blev nævnt at programbiblioteket med undermapper skulle slettes - Hvad er det? - Nej jeg må som sædvanlig ty til Jer på Kandu. hilsen Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 20:59

Allerførst skal du sikre dig at firewallen ikke er aktiv, når du vil afinstallere, du kan højreklikke på nederste blå linje og klikke på Jobliste, under Processer finder og afslutter du alt der har McAfee at gøre, så kan du afinstallere og fjerne underbiblioteker, hvilket vil sige ALLE mapper og filer som er oprettet af McAfee, det gør du nemmest ved at klikke på Start og på Søg, skriv mcafee i søgefeltet og fjern alt det der findes, du kan så køre en regcleaner som CCleaner for at rense registreringer bagefter.
Og du bør ikke "nøjes" med Spysweeper, få dig en rigtig antivirus, for eksempel Avast gratis og på dansk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 21:08

Inden du bruger CCleaner, så læs manualen skrevet af Anette Behrendt, en af supporterne på Spywarefri: http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/ccleaner.htm den er nemlig ikke helt ufarlig at bruge, du kan nemt slette for meget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 21:15

Jeg ser lige nu i Spywarefri shoppen, at Spysweeper kan købes med antivirus, det vidste jeg ikke, se venligst bort fra mit indlæg oven over om en rigtig antivrus

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 12-01-08 22:17

Kære o.v.n. - Du skal ha' tak for svarene. Jeg havde været inde i søg med nærmere def. på McAfee, men denne gang skrev jeg kun McAfee til programbiblioteket. Og det gav et resultat på 20 "emner" - det er altså det "overordnede" der giver det rette resultat. Før gav det 2. Men sikke noget, jeg måtte bruge unlockeren 2 gange på hvert emne. - Jeg kiggede så på Windows Firewall og den melder stadig "slået til" dvs. McAfee personel firewall - Er sunbelt (Kerio) McAfee. Men det er jo rigtigt nok at Windows (tilvenstre er slået fra), når en anden firewall er sat ind. Sun Belt har jeg afinstalleret. Kan du hjælpe mig videre? venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-01-08 23:20

Hej vil lige supplere o.v.n´s flotte svar med dette link til spywarefri hvor du kan hente rigtig gode og sikre programmer:

http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 00:08

Du har været i Søg og fundet noget som du har (forsøgt) at slette ? Har du været i Jobliste og afslutte processerne først ? Da du søgte, var søgningen så indstillet til at søge i skjulte filer og mapper ? Hvis du ikke kan slette det ønskede (McAfee firewallen) er du så frisk og modig nok til at gå i Registreringseditoren og slette der ?
Som suplement til Spywarefri, så kan du også læse her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490 meget stærke sikkerheds programmer og så endda gratis
Citat
Windows Firewall og den melder stadig "slået til" dvs. McAfee personel firewall
jeg forstår dig ikke rigtig her, prøv at åbne Sikkerhedscenter i Kontrolpanel, hvad står der om firewall der ? Klik på det lille ikon til højre, den der er som to små vinkler som vender enten op eller ned

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-01-08 00:33

Gå ind på siden her:

http://support.winferno.com/CRMsupport/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=64&nav2=McAfee%20Products

På siden er der et download link til et McAfee Remove Tool som skulle kunne fjerne alt McAfee.

Der er også en guide til hvordan du bruger det.