/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gasbetonvæg- hvor meget kan
Fra : maler-fidusen
Vist : 3412 gange
50 point
Dato : 12-01-08 17:16

den bære i vægt?
Vi kigger på en 46" fladskærm og et motoriseretvægbeslag ...... de vejer til sammen ca. 50 kg. Væggen er gasbeton 70 mm -- hvor meget vægt kan den holde til?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-08 17:25

Det kan din væg sagtens holde til, du skal bare have de rigtige rawplugs til gasbeton

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-01-08 17:27

Den burde kunne holde, men det kommer jo lidt an på hvor stor anlægsfladen på beslaget er, og hvor mange skruer der benyttes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 17:49

50 kg. er småting.....

Tænk blot på vægreolsystemer der kan veje op til flere hundrede kilo

Desuden er de "bolte" der skal bruges MED i en sådan pakke.....

Så gå du bare til den....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-08 18:36

Hvis bare de 70 mm letbetonelementer er gjort fast i top og bund.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-01-08 20:12

Se denne

http://www.wuerth.dk/produktinfo/ShowImage.aspx?id=090350 12 061 25&imagetype=tdb

Her kan du kovertere fra Kn til Kg

http://www.convertworld.com/da/vaegt/

Falcham

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-01-08 20:12

Ups, der skulle stå konvertere he he

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-08 20:15
Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 12-01-08 20:41

ja men der er jo et hav af skruer med i pakken men beslaget er jo i sig selv ikke så stort men skal bære et TV på 30 kg. ovein sine egne 20 kg. TV'et måler 122 cm i breden.. men er nok kun gjort fast på en flade på 40-45 cm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 20:46

Bare rolig - de er beregnet til det - det skal nok holde.....

Der står garanteret også på beslaget hvor meget det er beregnet til at bære.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-08 23:22

Citat
Det kan din væg sagtens holde til

Godkendelse af svar
Fra : maler-fidusen

Dato : 19-01-08 21:44

Tak for svaret Falcham. vi prøver og håber den ikke revner :=) talte lige med en murer som sagde at den burde den kunne meeen nogle gange er der alligevel svage punkter - en ældre mand havde fået sat et handicap håndtag op på toilettet -da han brugte det 1.gang revnede hele væggen og håndtaget faldt af- så væggen skulle laves om :=) hæ hæ hæ men vi må hellere tegne noget ekstra forsikring hvis nu det skulle skvatte ned .. *g*