/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Delt trådløst netværk!
Fra : frogeye
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 16-02-03 00:59

Hej!

Må man dele en internet forbindelse med naboen. Jeg havde tænkt mig at købe en trådløs sender, og trådløse modtager til mig og mine naboer.

Hvor langt kan man sende? Jeg bor på 4 sal.

Kommentar
Fra : CroncK

Dato : 11-03-03 14:03

1. Det er højest sandsynligt ikke tilladt at dele internet forbindelsen med nabo'en m.m. at du har en special aftale med internetudbyderen.
Ring og spørg.

2. Hvis du opretter det på et trådløst netværk kan alle andre i området logge på dit internet hvis de osse benytter trådløst netværk.

3. Jeg har kun dårlig erfaring med trådløst netværk, da det er meget ustabilt i forhold til prisen.

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 02-04-03 10:52

Nej du må som oftest ikke dele din internet forbindelse ud over din matrikel, men f.eks. tele danmark kan man godt snakke med, skriver de.

Det kan fint lade sig gøre, vi er nogle stykker der kørere trådløst netværk, med lidt hjemmelavet antenner så skal du bare se, min forbindelse rækker 550 m med meget fin forbindelse (11mBit), som det er nu er det godt og stabilt, men der er da også gået en tid med opgraderinger osv.

Du for det til at lyde som en fjernstyret bil med en sender og en modtager, det smarteste er at købe et AccessPoint som tjaa sender/modtager mit forslag ville være dlink, deres udstyr er det vi har haft færest problemmer med men dlink AirPlus DWL-900AP+ koster 1022 kr. så skal du ahve et kort til din ven dette også dlink, det behøver det ikke at være men det er som regel næmmest når det er samme mærke f.eks. Air DWL-120 til 540 kr alt i alt 1500 kr. så kommer der at der skal være fri sigt mellem de to antenner for at opnå en forbindelse altså ingen husmur eller vindue i vejen, så du skal sikkert have kabel til antenner dette løber nemt op i 500 kr.

men det er sjovt at lege med og når det virker kan det bruges til alt andet end at dele interenet med for du SKAL lave en special aftale med din udbyder og så tror jeg ikke at der er noget sparet.