/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette filer i Vista
Fra : 1991
Vist : 4306 gange
100 point
Dato : 12-01-08 10:03

Jeg har en større mængde fonts som jeg måske selv har installeret.
De hedder Batang & Batng Che m.m og fylder 15.884 KB
dem har jeg ikke brug for - men når jeg vil slette dem
skrives der "Du skal have tilladelse til at udføre denne handling"
Jeg er oprettet somn administator på min pc.
Jeg bruger Vista fordi det var installeret på min bærbare.
MEN JEG TROR SGU AT DET ER SKABT AF ONDSKABES IMPERIUM.
Hov var det ikke en eller anden bonderøv der skabte de ord.
Min gamle XP var så let at finde ud af.
Håber på hjælp fra en kyndig person.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-01-08 10:08

Hov - opdager nu at jeg har masser af disse mærkelige
fonte med eksotiske navne - men kan det passe at jeg har
installeret dem ???
Og alle skriver det samme når jeg vil slette dem.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-01-08 10:10

H
Jeg har nok omkring 300.000 - 500.000 KB af
disse fonte i ret stor klynger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 10:13

Har du købt Vista i Kina eller hentet den på nettet

Men korrekt at du skal være logget ind som systemadministrator for at "pille" ved den slags.....

At du måske er ENESTE bruger af maskinewn er IKKE ensbetydende med at du logger ind som sys - du logger nok ind under brugernavn.....

Det er noget fanden har skabt at EEN bruger både er sys og bruger (sikkert oprettet under installationen).....

Så altså ind i systemet som systemadmin - så kører det.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 10:17

PS...

Men pas lige på med sletning af fonte - visse SKAL bruges....

Derudover får du OFTE fonte installeret ved installation af tekstprogrammer o. lign.....

Så hen af vejen vil du få samlet en bunke fonte og de sløver maskinen gevaldigt da de starter op sammen med maskinen.......

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-01-08 10:22

Hvordan sletter du den ;)

Prøv start -> kontrolpanel -> font

Fandt denne link på
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/f144ad40-bc63-43f1-a06e-4cc6b22bde301033.mspx

Håber den kan hjælpe

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 12-01-08 13:00

Du har vel ikke slået brugerkontostyringen (UAC) fra under Brugerkonti. Normalt, når man skal udføre noget, der kræver administratorrettigheder, får man nemlig en lille boks op, hvor man skal klikke fortsæt. Den får man ikke, hvis UAC er slået fra.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-01-08 14:01

Der popper godt nok en lille boks op når jeg skal foretage mig noget - men jeg kan stadig ikke slette de fonte.
Moin blærbare er en ACER hvor der er nogle ikoner foroven til venstre
Der står " Welcome to Acer e DataSecurity Management" her er
de fonte jeg kan se nu noget lignende Thailandske.
Men i kontrolpanel - brugerkonti - er der en ikon med mit navn som Administator.
Det troede jeg da var nok.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 12-01-08 14:25

Kender ikke Acer eDataSecurity Management, men dette er hvad man læser.

Acer eDataSecurity Management er noget sikkerhedskryptering af filer og er integreret i både Windows, Explorer, MSN Messenger og Outlook.

Filerne er både krypterede og password beskyttet.

Så det er nok svært at slette dem uden at skulle langt ind i Reg basen

Står der ikke noget om Acer eDataSecurity Management i manualen ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-08 16:24

Du må for gud skyld ikke slette noget med Acer da det er programmerne der gør at du kan genetablere pcen som den var da du købte den.
Hvorfor er du træt af de fonte. Hvad skade gør de. De fylder jo ikke alverden, så bare lad dem ligge.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-01-08 17:34

Jeg ville bare se hvad deer stod i den ikon med nøglen
oppe foroven her står "Not yet initialized" men her skrives
der med de mærkelige bogstaver, så jeg ikke kan læse det.
Og den går også ud igen.
De bogstaver ligger også i programmet når jeg skal skrive breve
rapporter m.m
Så skal jeg ned af listen med fonte for at finde de normale fonte.

Annuller spørgsmålet
Fra : 1991

Dato : 15-01-08 19:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål