/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
projekt demens
Fra : krizz20
Vist : 510 gange
76 point
Dato : 11-01-08 22:42

Findes der nogen gode sider på nettet der omhandler demens og feks. hvilke hverdags aktiviteter man kan lave med en demens

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-01-08 23:02

Nu skriver du godt nok at du ønsker hjemmesider, men afhængigt af hvad du skal bruge det til vil jeg anbefale dig at læse lærebøger for sygeplejefagene. Der findes rigtig mange gode undersøgelser af demens, men fortæl lidt mere om dit behov...

Selv har jeg arbejdet i mange år med demente og hvilke aktiviteter der egner sig er efter min erfaring fuldstendig afhængig af hvilket stade den demente er på, og på hvilken måde demensen viser sig.
Almindelige dagligdags gøremål er gode at holde fast i, eller det der har interesseret personen hidtil.

Absolut vigtigst i omgang med en dement er positivt kropssprog og tålmodighed i den helt lange og altid positive ende. Så er selve aktiviteten ikke så vigtig.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-01-08 23:04
Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 12-01-08 02:16

tænker på mere om plejen af demense og hvad man skal være obs på og brug af livshistorien

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 76 point
Dato : 12-01-08 08:15
Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 18-01-08 14:04

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-01-08 14:50

selv tak