/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette fil og folder
Fra : lras
Vist : 3880 gange
100 point
Dato : 11-01-08 16:53

Hej.
Jeg har opnået at få en folder på min disk der indeholder to tomme dokumenter.

Når jeg forsøger at slette dem får jeg følgende meddelelse:
Det er ikke muligt at slette fil. Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Er der nogen der har et forslag til at slette sådan en folder?

MVH
Leif

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 16:58

Der findes programmer der kan slette den men måske er det også fordi den er aktiv eller beskyttet mod sletning men lige lidt oplysninger om styresystem og hvor du finder den fil

Mvh Suno

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 17:03

Slet den ude fra DOS det er ikke ret svært
Genstart i MS-DOS tilstand og skriv

CD (navnet på mappen filen ligger i)
DEL (navnet på filen)

WIN

så er den slettet og du er tilbage i windows

.....................................

- "hugget" fra Eksperten.dk

Kommentar
Fra : lras

Dato : 11-01-08 17:05

Jeg kører Windows XP.

Folderen med de to filer ligger i Locker under Folder Lock, men der er adgang ti folderen.

Det startede i forbindelse med konvertering af et dokument uden filtype til en JPG fil, det gik godt og JPG filen kunne fjernes sidenhen, men der blev altså efterladt dette snavs.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 17:11

- prøv i DOS, det virker...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 17:19

Prøv lie at genstarte først og se om ikke den er væk

Kommentar
Fra : lras

Dato : 11-01-08 18:11

Stouenberg,
hvordan kommer jeg ud i DOS?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-08 20:07

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Det skulle kunne klare dit problem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 20:27

Fedt Bent Juul det var det jeg mente men ku sku ikke lige huske hvor det nu var at det var.

Hav en god aften og Week-End Fra Sunowich WandaFisk

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 20:28

Prøv at hente Dr. Delete, kan hentes her http://www.mediemekka.dk/pages/software/system/dr_delete.htm

Når den er hentet så brug den til at slette
de 2 tomme dokumenter, når de er slettet så se om du kan slette mappen

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 20:29

ups bentjuul, var lidt hurtig på aftrækker havde ikke set det var det du linkede til.
Hvis det er løsningen er det selvfølgelig bent der skal have point.

God aften

Kommentar
Fra : lras

Dato : 12-01-08 01:20

Desværre Dr Delete må også give op, med meddelelsen "No such file xxxxx Operation aborted. "
Selv efter en restart er filerne der stadig.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 12-01-08 01:28

Ok, fik lige den tanke at hvis computeren ellers kører godt nok, kan du jo lade de filer være.

Eller hvis det ikke er så lang tid siden at dit problem opstod, kan du jo prøve at gendanne den til dagen før problemet opstod.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-08 02:04

Prøv at start op i fejlsikret tilstand - det gør du ved at trykke F8 nogle gange inden windows bliver læst ind.

Herefter prøver du at slette filerne i mappen med dr.delete og til sidst mappen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-08 02:05

Du må have Unlocker til at hjælpe med sletningen: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ Gratis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 09:50

Nu kunne det så være rart at vide HVAD og HVOR disse dokumenter befinder sig.....

Du kan bruge 500 programmer - hvis dokumenterne SLET IKKE eksisterer (men blot optræder i en eller anden filliste) kan de jo IKKE slettes....

Godkendelse af svar
Fra : lras

Dato : 12-01-08 12:52

Tak for svaret o.v.n.. Det var lige det der skulle til.

God week end
Leif

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 13:22

Tak og i lige måde godt det lykkedes for dig