/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Alaskan malamut
Fra : 9060
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 11-01-08 09:39

Hej med jer.

Er der nogle herinde der har EGEN erfaring med en Alaskan Malamut, gode som dårlige.

Jeg HAR læst om dem på nettet, men vil gerne hører fra nogle med egne erfaringer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-08 10:39

Hvis man skal ha' sådan en hund eller en af de andre "naturracer" skal man ha' den fra den er 8 uger, og så skal man vide hvad man har med at gøre m.h.t. at opdrage den...helt fra den er lille med fasthed og konsekvens ....altså ikke noget med bare at anskaffe den "fordi det er sådan en sød hund" og undskylde dens opførsel med, at "det er kun en hvalp"......for så er toget kørt når hunden er ½ år gammel og går det helt galt med sådan en hund.

Det er ikke en sød pyssenysse-familiehund.......det er en arbejdshund, som kræver aktivering, udfordring og at få brugt sine kræfter på en konstruktiv måde....hver dag og ikke bare i en halv time.

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-08 13:45

Jeg har ikke selv haft en alaskan malamut men kendt 2 som har haft dem.... en dejlig race men med særlige krav til opdragelsen og en stor hund.

Jeg synes du skal søge lidt på google og finde nogle sider med folk som har erfaring med hunde racen

f.eks denne
http://www.alaskan-malamutter.dk/809965
her er der også en masse gode links og mulighed for at kontakte dem via gæstebog

held og lykke med det hele

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 11-01-08 13:50

på dette link er der folk der chatter om AM kontra SH - og selv har haft dem... måske noget du kan drage erfaring fra? De er ihvt. glade for børn og en hund som har brug for selskab.

http://hunde.dyregalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=115559

Godkendelse af svar
Fra : 9060

Dato : 12-01-08 00:44

Tak for svaret maler-fidusen.