/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
makecab. ved du hvordan?
Fra : Douink
Vist : 1321 gange
100 point
Dato : 11-01-08 07:11

Hej... jeg har nogle driver som jeg skal have sleapsteamed til min windows xp instalations CD. men jeg skal have driverne konventeret med noget der hedder makecab
Hvad skal jeg gøre?

Filerne som jeg skal konventere er: iastor.cat iastor.inf iastor.sys txtsetup.oem
det er raid controller driver fra Intel.

er der nogle der kan hjælpe mig lidt med hvordan jeg caber dem?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-08 11:41

Hejsa
Kan det her bruges?

Microsoft (R) Cabinet Maker - Version 5.1.2600.2180
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved..

MAKECAB [/V[n]] [/D var=value ...] [/L dir] source [destination]
MAKECAB [/V[n]] [/D var=value ...] /F directive_file [...]

source File to compress.

destination File name to give compressed file. If omitted, the last character of the source file name is replaced with an underscore (_) and used as the destination.

/F directives A file with MakeCAB directives (may be repeated).
/D var=value Defines variable with specified value.
/L dir Location to place destination (default is current directory).
/V[n] Verbosity level (1..3).

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-08 13:55

Hej igen

Eller hva' med det her.

Lav en ny mappe på c: drevet og læg diner filer i den, kald den f.eks. sataDriver

Så er stien til mappen c:\sataDriver

Åbn Notepad, ny tom side, kopier og indsæt dette her:

Kode
.OPTION EXPLICIT
.Set CabinetNameTemplate=SATA_Driver.cab ;CAB filens navn
.Set DiskDirectoryTemplate=CDROM ;Dette vil samle alle filer i samme CAB fil (ingen opdeling)
.Set CompressionType=MSZIP
.Set Cabinet=ON

;*** Her er dine filer der skal tilfoejes CAB filen ***
iastor.cat
iastor.inf
iastor.sys
txtsetup.oem

Gem så filen med f.eks. navnet sataDriver.ddf i mappen du oprettede før , hvor dine filer ligger.

Så åbner du en DOS prompt Start>Kør skriv CMD

Skriv så CD c:\sataDriver hvis du oprettede mappen som omtalt før

Så skulle du have en Prompt der ser så'n ud
c:\sataDriver>

Så skriver du så makecab /f sataDriver.ddf

Så skulle der gerne være oprettet en undermappe med CAB filen

Håber det kan bruges

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 11-01-08 15:53

jeg ser lige på det når jeg kommer hjem... har lidt travlt lige nu. 1000 tak klaudi. jeg skriver lige sener

MVH Douink

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 03-03-08 02:01

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 09:53

Velbekommen

mvh klaudi