/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Snurrende lyd i Suzuki baleno
Fra : danh
Vist : 2075 gange
100 point
Dato : 11-01-08 02:31

Hej Har en suzuki baleno der skal skiftes kobling formentlig da den har en snurrende lyd som følger motoren lyder påvirkes nå jeg trykker på koblingen men den forsvinder ikke..lyden er svær at forklare den har næsten en skrabende lyd nogle der ved hvad der er eller kan være?

Accepteret svar
Fra : stevanovski

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-08 06:47

højst sansynligt dit udrykkerleje, men det medfølger i koblingssættet, ellers så noget i gearkassen men lidt svært når jeg ikke selv kan høre det, men når du påvirker det med koblingspedalen så det nok udrykkerlejet.
men jeg ved at lige din bil den har problemer med gearkassen, har en på liften nu som har fået skiftet gearkasse 4 gange nu,

mvh

N.S Autoservice

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-08 10:45

Enten tryklejet i koblingen eller et leje i gearkassen.

Hvis lyden næsten forsvinder når du træder koblingen ned, er det højst sandsynligvis i gearkassen....og hvis lyden bliver værre når du træder koblingen ned, så er det tryklejet (det som nogen kalder udrykkkerlejet)

Kommentar
Fra : danh

Dato : 11-01-08 14:00

Ok men hvordan kasn jeg se om det er det ene leje eller det andet? ved så meget at snurre lyder kommer ude fra fronten..

Kommentar
Fra : danh

Dato : 11-01-08 14:04

samt den snurre i frigear også

Kommentar
Fra : danh

Dato : 11-01-08 19:58

har lagt mærke til at den skraber mest nå nar trykker lidt på koblingen altså i det frirum hvor den ikke når og tage ved på koblingen...??

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 11-01-08 23:04

Det er sansynligt højgearsakslens indgreb i motoren der er løbet tør. Det er nødvendigt at tage
gearkassen af for at komme det til livs. Det gælder også hvis det er de omtalte lejer der støjer.
Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 24-01-08 22:40

Tak for svaret stevanovski.