/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Halvlanghåret killing ønskes!
Fra : rubion
Vist : 1281 gange
300 point
Dato : 10-01-08 16:34

Kender du nogen der har, eller snart har en killing som er "flyvefærdig" (den skal vist være mindst 12 uger gamle). Jeg søger noget i retning af en blanding af huskat og norsk skovkat eller måske noget maine coon. Den må MEGET gerne være med pjusket, stribet hale, hvid på undersiden, men vigtigst af alt være lidt halvlanghåret som min nu aføde Mjølner var. (Kan man egentlig vedhæfte et billede af ham her?) Jeg vil ikke give en formue for katten, da det ikke er en racekat jeg ønsker. Men jeg garanterer at katten vil få et godt og kærligt hjem i næsten hundefri omgivelser, med mange nabokatte og egen indgang til og fra have. Jeg kan komme og kigge/hente overalt på Sjælland eller Lolland/Falster.

Jeg har ikke rigtigt nogen idé om hvorvidt det skal være en han eller en hun. -Måske en af hvert køn, hvis nogen kan overbevise mig om at det ikke noget problem??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-01-08 16:55

Hej her er der langhårede killinger til salg på Dyekjærgård, et sted hvor de også har hesteopdræt

http://dyekjaers.dk/

priser fra kr. 500,- 1500,-

Held og lykke med at finde den rigtige killing

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 310 point
Dato : 10-01-08 17:03

prøv også lige at se denne side på Den blå avis, der er fotos af mange af killingerne

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=killing&Related=1

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-08 17:49

Prøv at se her, de formidler masser af killinger - gratis:http://www.kattens-vaern.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-08 18:00

Narh...gratis er kattene nu ikke hos Kattens Værn...de koster typisk 5-800,- alt efter hvor i landet det er,

Men til spørgsmålet.....Du kan prøve på www.dyrenettet.dk www.vildkat.dk

Citat
Jeg vil ikke give en formue for katten, da det ikke er en racekat jeg ønsker

Det koster jo at ha' kat, og du skal nok ikke regne med at finde en langhåret killing til meget under 12-1500,-

Og så kommer der udgifter til i form af dyrlægeregning til vaccinatiom, kastrering, sterilisering (hvis det er en hunkat du får), øremærkning o.s.v....regn med 1000-1200 for den udgift til en hankat og 15-1700 til en hunkat

To katte er selvfølgelig bedre end en, da to katte har godt af hinandens selskab.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-01-08 18:29

jO I MIT OMRÅDE SIGER KATTENS VÆRN AT DET ER GRATIS OG KATTEN ER VACCINEREET ØREMÆRKET NEUTRALISERET OG HAR FÅET ORMEKUR,

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 10-01-08 18:50

"Det koster jo at ha' kat, og du skal nok ikke regne med at finde en langhåret killing til meget under 12-1500,- "

Ja, det er sgu da mig der har betalt dyrlægens hus, sommerhus, bil, båd og hans kones minkpels og brilliantsmykker samt deres ferieture til Caribien....

Den næste kat jeg skal have skal der, belært af dyre erfaringer, tegnes en sygeforsikring på!

Men bortset fra det, så kostede han i omegenen af 200 kr da jeg fik ham. Og han var en dejlig halvlanghåret halvt norsk skovkat/halvt huskat (en model "hul i hækken).

"To katte er selvfølgelig bedre end en, da to katte har godt af hinandens selskab."

Ja, så når vi til et emne jeg ikke ved noget om! Er det ikke sådan at kattene bare har nok i sig selv (endnu mere end de kære dyr nu en gang er af natur
) og så ikke er så kælne og selskabelige????

Hvis det ikke er sådan, er det så bedst at have en af hver (fra samme kuld), eller måske to hunkatte?
(jeg har lidt svært ved at forestille mig at to hankatte sammen vil være en sikker succes....?)

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-01-08 19:38

hejsa jeg syntes du skal kigge ind på www.hittekilling.dk det er et fantastisk projekt som jeg selv støtter der er dejlige killinger tilsalg som er dyrlæge tjekket og neutraliseret for det uhørlige billige pris af 800 kroner

selv om du måske ikke vælger en killing derfra dyntes jeg du skal kigge på selve konceptet og se hvad frivilligt arbejde med dygtige "kattedamer" kan føre til.

ja det var lige lidt reklame for hittekilling men jeg ku ikke lade være

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-08 19:59

Citat
"To katte er selvfølgelig bedre end en, da to katte har godt af hinandens selskab."

Ja, så når vi til et emne jeg ikke ved noget om! Er det ikke sådan at kattene bare har nok i sig selv (endnu mere end de kære dyr nu en gang er af natur
) og så ikke er så kælne og selskabelige????

Hvis det ikke er sådan, er det så bedst at have en af hver (fra samme kuld), eller måske to hunkatte?
(jeg har lidt svært ved at forestille mig at to hankatte sammen vil være en sikker succes....?)

Katte er af natur meget sociale dyr, og mange mennesker kunne undgå diverse adfærdsproblemer med deres kat, såfremt de havde to i stedet for en.

Det optimale vil selvfølgelig være, at anskaffe to fra samme kuld, på samme tid, så undgår du problemer med at sammenføre de to dyr.

To hankatte der ikke er kastreret er sjældent godt, da de kan komme i klammeri om territoriet, men hvis de kastreres, som de bør, er du ude over det problem, da to kastrerede hankatte som regel er den kombination der giver det bedste resultat kattene imellem.

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 10-01-08 20:36

"....da to kastrerede hankatte som regel er den kombination der giver det bedste resultat kattene imellem."

Ser man det! Ja, men så er den mulighed da bestemt heller ikke udelukket på forhånd.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-01-08 05:02

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Kat&searchorder=4&searchmax=10000&exp=e8682e1ad7f5995fc1256b740068bde5&exp=3aaa9cea062ecc7fc1256fff00626505
Der er også den mulighed at finde en på Dyrenes beskyttelses internater, se link ovenfor.
Da min den tidligere døde af alderdom, skulle jeg først ingen have igen, da der umuligt kunne findes en der var lige så sød. Så begyndte jeg at få specifikke ideer om, hvordan en kommende skulle se ud og være af temperament.
Af uransagelige veje endte jeg med, at få en der var totalt anderledes end min forestilling og synes at lige den, er den mest fantastiske kat der findes. og det er den altså.
Så jeg vil anbefale, at gå mindre op i udseendet og mere op i at få et godt forhold til fx en der virkelig er i en situation, hvor den har brug for at være i et nyt godt hjem.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-01-08 05:07

En killing hos DB koster 300 kr, en voksen 450.
En langhåret vil koster ca. 3500kr hos både professionelle og ikke proffe.
En semi lidt mindre. På et internat er der alle slags og også semilanghårede, men naturlgvis ikke så mange, da der findes flest korthårede i det store billede.
Så hvis du holder øje skal der nok være en på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 15-01-08 19:46

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, i håb om at det giver kattepote på et tidspunkt.
Ingen af de gode forslag er helt udelukket. Jeg må dog med skam melde at jeg helst vil have en helt lille killing (eller to) end en ældre kat, selvom der findes mange rigtigt dejlige dyr rundt omkring som behøver nyt hjem. Men interessen for en ny kat er noget større hos min søn, hvis den er helt lille og nuttet.

Vil det forresten være typisk at to katte i samme hjem hver især knytter sig mest til hver sin person eller begge mest til den samme person (Min dreng bor en uge af gangen på skift hos mig og hans mor, men lige bortset fra det)??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-01-08 07:10
Godkendelse af svar
Fra : rubion

Dato : 22-01-08 17:29

Tak for svaret HelleBirgitte. Alle svarene var gode, men det var DBA der gav pote. Jeg skal ud og hente mine to 13 uger gamle små uldtotter imorgen. Nærmest præcist som vi ønskede os, halvlanghårede halvt norske skovkatte/halvt alm. huskatte. En næsten blåsort, og en gråstribet med lys underside (er det forresten ikke det der kaldes tabby??). En bror og søster, der er glade for hinanden.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 18:33

held og lykke med familieforøgelsen!