/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
"DAX" voks til håret
Fra : hyldeborg
Vist : 4168 gange
100 point
Dato : 10-01-08 09:34

Min søn har købt noget der hedder "DAX" og som er noget voks til håret. Nu kan han ikke få det vasket ud igen. Vi har noget dybderensende shampo fra Matas, som plejer at tage de andre slags voks han har brugt. Men denne voks er åbenbart mere genstridig. Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-01-08 09:40

det bruger min søn også.. det kan heller ikke vaskes ud af hans hår når han selv vasker det, men så tager mor her affære.. det bliver ganske enkelt vasket af mig.. der skal bare skrubbes igennem. nogen gange skal der 5-6 omgange til.. Jeg bruger Respons shampoo

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-08 09:41

Hvid du søger her på kandu, søgning: dax - så kan du se at den 5/5 2005 er lige det svar du skal bruge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-08 11:01

jeg husker med gru, da min datter havde den alder hvor "pindsvinefrisuren" var moderne.

Det er svært at vaske ud af håret, men hun brugte noget med alm. hårshampo som hun blandede Fairy opvaskemiddel i.
Men ofte kræver det at håret vaskes et par gange, og både voksen og den skrappe hårvask, ødelægger hår og hovedbund med tiden.
Et råd: Find noget andet end det der Dax

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 10-01-08 11:09

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 10-01-08 11:16

Hej jeg ved Dax også laver shampoo til at fjerne det med!

Jeg har også hørt at madolie vil kunne fjerne det.

Desuden er der en ekspert fra god morgen danmark som har påstået at den røde Dax er kraftfremkaldende, så det er nok bedst at finde en anden voks. Der findes mange andre voks typer som kan de samme. De er bare lidt dyrere! - bare spørg frisøren!

Peder

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-01-08 11:29

selvtak - håber det hjælper

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-08 11:35

jeg brugte også dax engang,,, nu er jeg skaldet

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 10-01-08 15:31

Dax er noget fanden har skabt på en dårlig dag, og lad være med at prøve med terpentin, det virker men håret bliver helt smadret og nogengange også hovedbunden.