/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke starte pc'en
Fra : dabj
Vist : 946 gange
500 point
Dato : 09-01-08 20:54

Sidder og bokser med en vens pc,er som ikke vil starte.
Når jeg starter kommer følgende meddelelse:

Procedureindgangspunktet AccosIsDangerous blev ikke fundet i DLL-biblioteket SHLWAPI.dll.

Hertil kan kun svares OK

Nyt vindue dukker op:

DLL-filen msgina.dll til logongrænsefladen kunne ikke indlæses
Kontakt systemadministrator for at få filen erstattet eller gendannet.

Hertil kan kun vælges genstart.

Dette fortsætter i en uendelighed uanset om cd'en med xp er i maskinen eller ej
Har den originale XP pro
1 st. booot device sat til CDROM

Hjælp modtages med taknemmelighed
Er ikke selv den store ørn ud i pc'eres hemmeligheder
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:01

En Dell ??????

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 21:07

Så er det godt refi
Det er en MyCom

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:12

Nå ok

Det er en fejl i explorer - filen SHLWAPI.dll er forældet.....

Du kører sikkert med en SP1 installation

Prøv evt at finde filen - enten på en anden CD eller komputer - kopier den ind - så kører det sikkert.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:13

AccosIsDangerous kommer fra ie6 og skal forhindre skadelige filer - men er som sagt forældet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:15

Er det under installationen det sker ?????

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-01-08 21:18

Nu er jeg heller ikke den heeelt store ørn, meen :

Citat
AccosIsDangerous
-Lyder det ikke som noget ondsindet Virus/malware ?

Har i noget antivirus der kan køre en scan i opstarten? bootup scan tror jeg det hedder.

Bare et forslag...

MVH.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 09-01-08 21:19

-nå ok refi, en del af explorer

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 21:20

Installation og installation--jeg skal bare have dyret igang og prøver så at boote på cd'en.
Jeg prøver lige at finde den fil på min egen pc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:27

Citat
og prøver så at boote på cd'en

Det var derfor jeg spurgte om det var en Dell (maskinen eller CDen)

Det KAN også være fejl på CDen - hvis maskinen er opdateret nyere og CDen er MEGET gammel.....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 21:49

Har nu filen på cd, men kan heller ikke boote på den.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 21:52

XP'cd'en er gammel og maskine har været opdateret masser af gange.
Jeg er villig til at formatere, men det betinger jo at dyret bliver startet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:52

Det hjælper ikke du har den på CD - den skal erstatte den gamle.....

Eller er det mig der misforstår HVAD du laver... ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:56

Formatering vil jo så kræve at du først "ødelægger" den gamle installation (eller formaterer på anden vis)..... (ellers vil den ikke)

Og stadig - er en af delene Dell ??????

Din XPcd er åbenbart en SP1er

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 22:00

Ikke noget med Dell.
Og--ja--cd'en er SP1.
SP2 har jeg på en anden cd.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-01-08 22:05

Når du har xp skiven i, får du så ikke muligheden tryk på en tast for at starte fra cd?

Hvis du gør det er det jo bare at følge anvisningerne på skærmen enten reparer, eller formater og installer windows på ny.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 22:07

Uanset hvad jeg gør, sker der kun, hvad jeg har beskrevet i første indlæg

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 09-01-08 22:22

Det er fordi DEN FIL er forældet på skiven...

Hvis du har en med SP2 - så brug den - så er problemet løst...

Den explorerfejl var noget af det første der blev rettet - men det hjælper jo ikke dig hvis din tilfældigvis er fra perioden INDEN....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-08 22:36

Ok--tror min svigersøn har en nyere udgave af xp
Ser tiden an til i morgen

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 10-01-08 01:42

Prøv om ikke du kan starte pc'en i fejlsikret tilstand.

Ved du ikke hvordan så kig her > http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det så sæt Windows cd’en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.

Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow – bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre – og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.

Genstart…

Hjalp det??

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 10-01-08 07:56

Tak for svaret refi.
Fik liv i den ved hjælp af en gammel win98, men tak alligevel
Mvh
dabj