/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skrivebeskyttelse
Fra : olarsen
Vist : 710 gange
50 point
Dato : 09-01-08 18:34

Hej,

Jeg har fået en ny bærbar PC, nu vil jeg gerne kunne ændre i mine regneark, som ligger på den gamle PC. Hver gang jeg åbner en fil, bliver den åbnet som 'Skrivebeskyttet (delt)' og jeg kan derfor ikke få lov til at gemme filen igen, jo som en kopi af den originale, men det er ikke interessant.

Nogen gode forslag?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 18:45

Du kan da bare omdøbe den bagefter, til det oprindelige navn.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 18:55

Hej OLarsen

hvordan har du fået dine regneark fra den gamle PC til den nye?

Har du overført dem via en brændt CD/DVD?
Hvis det er tilfældet skal du huske, at alle filer på en CD/DVD automatisk bliver skrivebeskyttet - så du skal fjerne skrivebeskyttelsen når du har overført filerne til den nye PC.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 20:07

Eyvind: Jeg åbner filen fra den gamle PC, jeg retter i filen, og kan derefter kun gemme som en kopi, . . . hvilket jeg så heller ike kan da mappen er skrivebeskyttet?!

IBM760: du har misforstået situationen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 20:13

HVORDAN åbner du den....

Det er vel den nye PC du gør det på.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 20:14

Og har BEGGE samme office versioner.....

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 20:18

Refi: Hvordan åbner ??, findes der flere måder

Det er begger Excel 2003.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 20:23

Åbnet du via netværk?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 20:30

Du forsøger formodentlig ikke, at åbne dem samtidigt på begge PC'er?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 20:36

IBM760: ja via netværk, jeg åbner ikke samtidigt, hvilket dog ER en mulighed i Excel.
Ideen er at jeg bruger den gamle PC til at opbevare alle mine data og så kunne køre fra min nye PC

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 20:55

Man kan ikke åbne det samme dokument samtidigt på 2 pc'er, nr. 2 vil altid blive foreslået "åbnet som skrivebeskyttet".

Men i forbindelse med netværk, har du givet den anden PC fuld adgang til den anden PC?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 20:59

Ikke for at hugge pinde i det, men så har excel2003 en mulighed for at flere kan rette i en fil.
Begge PC'er har fuld adgang til hinanden.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 21:08

HMM, jeg tjekkede lige een gang til om der var givet fuld adgang fra begge PC'er . . . Jeg avde lige glemt et flueben i 'Tillad netværksbrugere at ændre mine filer' oupss!

Så nu skylder jeg vistnok IBM760 nogle points

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-08 21:17

Normalt benytter man ikke den mulighed - i hvert fald ikke i firma opsatte PC'er.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 21:27

Nej, men dette er jo også kun til privat brug, så må jeg stole på at konen ikke går ind og retter i mine budgetter, ellers er der jo den mulighed at passwordprotecte filerne.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-08 21:35

Tak for svaret IBM760.