/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Email problemer
Fra : Sandvad261
Vist : 916 gange
50 point
Dato : 08-01-08 22:06

Jeg er stadig MEGET glad for min MAC, men det er noget af en anden verden man kommer til i en MAC.
Jeg er løbet ind i et problem, jeg kan godt modtage og også sende Emails, men de mails jeg modtager, bliver ikke åbnet automatisk, jeg kan se at der ligger en mail, men ikke læse indholdet, uden at jeg dobbeltklikker på mailen, så åbner den i et nyt vindue, og så kan jeg se hvad der er skrevet.

Nogle der har et godt bud på hvad der er galt, det har ellers kørt upåklageligt.

Hej

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-01-08 00:12

Skynd dig at lukke det andet topic, du har dobbelt posted og kan stadig nå at spare 50 point.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 01:41

Windows brugere bør altid læse mails ved at dobbelt klikke på dem, så de åbner i et nyt vindue, mon ikke det samme er tilfældet for Mac Jeg ved godt at der ikke er så mange virus som angriber en Mac så hvis du foretrækken at mails åbner bare ved markering, så prøv om det ligner et Windows mailprogram, der er der et faneblad øverst som hedder Vis, ved at klikke på den og klikke på Layout kan man instille Windows live mail og Outlook Express til at vise Indholdsrude, ligner din Mac mailprogram ? Hvis ikke så vent til Mac folkene får øje på spørgsmålet

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 09-01-08 14:35

Til Simmaster
Tak for oplysningen, jeg rodede noget rundt før jeg fandt ud af hvordan man skulle gøre for at slette spørgsmålet.

Til O.V.N.
En rigtig computer er en MAC, og det er en helt anden verden set med Windows øjne, så den der med VIS, den kunne desværre ikke bruges.
Ha' en god dag

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 25 point
Dato : 09-01-08 16:22

Hej

Har selv mac.

Der er intet unormalt.

Når jeg modtager mails åbner de ikke automatisk, jeg er nødt til at klikke èn
gang (ikke nødvendigt at dobbeltklikke), før mailen åbner.

Syllemus

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 09-01-08 16:24

Har i øvrigt aldrig hørt om at mailen åbner sig selv, uden der er klikket på den

Håber du fik svar nok

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 09-01-08 17:02

Til Syllemus
Nu er jeg som før skrevet lige blevet den lykkelige ejer af en MAC, og det er jo en nogen anden verden i forhold til en Windows maskine, som jeg har kørt med i flere år, og her ved siden af mig står der ikke mindre end 2 Windows maskiner, så det kan da' godt være at jeg blander tingene sammen, men jeg tør næsten lægge hovedet på blokken på at den mail der var markeret, også var åbnet, så man uden at gøre andet, kunne læse beskeden i mailen.

Jeg vil lige se om der kommer andre bud.

Hej

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 09-01-08 19:29

-en bedre verden vil jeg sige...

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 09-01-08 21:38

Tak for svaret syllemus.
Selvom dit svar var helt ved siden af, så blev det dig der løb af med sejren, for du gav mig blod på tanden, og jeg var så andre steder, hvor jeg fik et svar der bare sagde bingo, du blev også valgt fordi at du også kan nyde godt af det svar som jeg fik.
Svaret lød således.
Når du har åbnet dit mailprogram, så vil du nede i bunden af vinduet,ja der på midten se en lille prik, den prik tager du fat i med musen, og så trækker du den ind på siden.
Så nu kan jeg igen se min markerede mail, uden at skulle hen og dobbeltklikke.

Hej med dig.