/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
materiale pris.. Ca.
Fra : CCjunior
Vist : 9804 gange
200 point
Dato : 08-01-08 21:39

Vi går med planer om at lave stue og køkken i en ombæring. .Jeg kan godt regne ud hvor meget gips og gulv vi skal ha..
Men men men..
vi vil gerne ha lavet gulvvarme over det hele og droppe rediatorenen.. hvad kræver det lige ??

det bliver et stort rum. men gulvvarmen vil jeg gerne ha delt op i 3 sektioner. et til køkken og 2 til stuen.. Der er trægulv nu som er strøet op på betondækken. Det vil sige at vi skal ha proppet gulvvarme ind imellem. Jeg havder regnet med at man kunne bruge de gulvplader som har fræst riller til gulvvarme og så er der nogen tynde stålplader man kan ligge ovenpå..
Det drejer sig ca om 65m^2 i alt.

Men hvad koster de forskellige dele?? Det jeg er ude efter er en ca pris pr m^2
Der skal vel også en shunt til af en eller anden slags.

Junior

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 21:44

Hejsa jeg ved ikke lie prisen men 2 ting har jeg som bidrag 4 kredse ville jeg vælge hvis hver del altså køkken og stuedel er ca. lige store. Så undrer jeg mig over bemærkningen med Jernplader over snakker du da alm jernplade eller rustfri som jo koster en bondegård.

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-08 21:57

Normalt ligger gulvvarmeslangen nede i de varmefordelingsplader.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 22:03

Og du vil stadig bevare trægulv ikke støbning med varmerør og klinker på ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 22:08

Ja ang shunt men de fåes færdige lie klar til mont med de forskellige kredse og med udluftningsdyser
Hvis ikke jeg husker helt galt var det en ca.300 kr for en 2 kreds shunt plus noget fittings og så var der også noget thermostat og sån= (kobberrør)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 22:44

CC Er du ved at brække det hele ned allerede og har ikke tid til at svarer??http://www.lavprisvvs.dk/shop/lewis-specialclips-til-226931p.html her er en side med lidt priser og sån

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-01-08 22:53

kom sq lige til at side og glo flimmer..hehe.. beklager ventetiden.

Planen er at vi vil ligge træ gulv igen ovenpå spånpladen. De jernplader/fordelingsplader jeg snakker om er vist nogen man skal bruge når gulvet bliver lagt tæt på gulvvarme slangerne.. så fordeler de varmen lidt mere " bredt".
Den samlede højde vil jeg skyde til at være omkring 10cm.. altså lige plads nok til en lægte-gulvspån/gulvvarme og gulv..

Kommentar
Fra : T_Totalservice

Dato : 09-01-08 15:58

Hvis du skal have gulvvarme, så skal der isoleres under din støbning. Ellers kan du lige så godt sidde og brænd 100 kr sedler af for at holde varmen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-01-08 18:15

under min støbning er mit værksted. vi bor på første salen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 21:23

altså det tog jeg også for givet

Kommentar
Fra : ffhopsa

Dato : 11-01-08 10:18

Her kan du finde rigtig gode priser på gulvvarme: http://www.vvs-grossisten.dk/gulvvarme/.

Hvilken varmekilde har du?

Accepteret svar
Fra : XeraX

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-08 15:32

De 3 zoner lyder fornuftigt. Ingen gulvvarmeslange må være mere end 120 meter. Jeg kan fra din beskrivelse ikke se hvor store dine lokaler er. Din endelige kvadratmeter pris afhænger af hvordan du lægger dine gulvvarmerør og hvor langt der er til din eksisterende installation.

Her er hvad du skal bruge.

LK trådløst gulvvarme
System til 3 kredse
Består af:
1 stk LK Fordelershunt Compact A+ 2-1,2/1,6
1 stk LK Transformator
1 stk LK Modtagerenhed Cq 4
3 stk LK Telestat
3 stk LK Rumtermostat Cq
2 stk LK Kuglehaner
1 stk LK automatudlufter
1 stk LK By-pass VKF
2 stk fordelingsrør med konsol
2 stk endestykker med manuel
PRIS 7.299.00

Tilslutning af LK Gulvvarmerør Ø20 mm. til LK Varmekredsfordeler VKF. Dimension: 20x2,0
Pris for 6 stk. kr. 186,00

Gulvvarmerør 20 x 2mm. Rulle á 120 mtr (du skal bruge 3,3 meter gulvvarmeslange pr m2 overflade)
Pris afhæning af hvordan du lægger dine slanger men lad os sige 240 meter.
Pris ca. 1.980,00

Kabelbinder2,5 x 100 ca. 500 stk.
pris 60.00 kr.

0,5 mm. Spor til Wirsbo-pe-PEX 20 x 2 mm. Længde 1150 mm, Bredde 280 mm. Materialeforbrug ca. 2,7 stk./m².
Pris 113,40 pr. m2

Samlet 16.896.00 kr. 259,94kr pr m2.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 03-02-08 10:14

Tak for svaret XeraX.