/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Farmor eller Bedstemor
Fra : connie89
Vist : 386 gange
80 point
Dato : 08-01-08 19:38

Er der nogen herinde der kan give et råd.
Min søn har fundet sig en dejlig pige med 2 børn og nu skal de have en sammen.
Børnene siger Bedstemor og Bedstefar på både morens og farens side.
Jeg ville jo helst hedde farmor til mit barnebarn men bliver det ikke noget rod når de andre 2 børn siger noget andet til deres.
De har sagt til mig jeg selv må bestemme.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 19:48

Næææ det er da ikke mere rodet, end når der er familie komsammen, hvor søstre, brødre er sammen med deres børn, hos (bedsteforældrene) ergo er der nogle der siger mormor, andre siger farmor

Tillykke med den nye titel

Kommentar
Fra : connie89

Dato : 08-01-08 19:52

Det er selvfølgelig rigtigt det tænkte jeg ikke lige på.
Tak for svaret

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-08 20:29

Min mormor hed "bedstemor" hos mine fætre og kusiner.

mvj
jakjoe

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-01-08 20:43

Du skal da vælge den titel, som du har lyst til at hedde. Jeg kaldte mine bedsteforældre for mormor og bedstefar. Min mormor syntes, at bedstemor lød gammelt, og min morfar ville have sin titel, fordi han syntes godt om den .Selv er jeg mormor,mit barnebarn har 2, han kalder mormor - helt uden problemer. Børn er jo kloge, og bliver ikke så let forvirrede, som vi voksne kan frygte. Glæd dig til barnebarnet

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 08-01-08 20:53

Mormor, morfar, farmor og farfar er slægt-relateret - - en bedstemor (eller bedstefar) en en rar person en genration ældre end ens forældre !

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 08-01-08 20:54

genration => generation

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-08 21:53

Mine børnebørn kalder mig farmor, bedstemor og ved mit navn. Nu har min yngste søn fået en kæreste med børn, og der har børnene både farmor og mormor, så jeg vil nøjes med bedstemor eller navn. Men jeg kan godt forstå dit ønske om farmor. Bare kald dig selv farmor overfor den ny baby og bedstemor overfor de andre børn.

Du bliver jo farmor til den ny, og et stort tillykke til dig.

Kommentar
Fra : connie89

Dato : 09-01-08 07:28

mange tak til alle for jeres respons
Hilsen
Farmor

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 17-01-08 10:49

jeg har for 3 år siden fået en kusine og et år siden en fætter, det er min fasters børn. min farmor og farfar har altid heddet farmor og farfar men nu hedder de mormor og morfar oftest da de har de små tit, det giver lidt sproglige forviklinger engang i mellem. jeg kan godt se hvorfor du helst farmor, men det er nok lettere og mindre forvirrende for børnene at du bliver kaldt bedstemor, i sidste ende er det jo børnene det handler. hvis den ene kalder dig noget andet, vil de to andre undre sig og så vil enten de eller den der kalder dig for farmor føles sig anderledes, hvilket netop ikke er det man vil opnå i en sammenbragt familie.

pøj pøj

og tillykke med den lille ny!