/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad har disse sager kostet
Fra : arnely
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 08-01-08 17:40

Er der nogen her i forummet der kan fortælle mig hvad Tvindsagen og Tamilsagen har kostet de danske skatteydre.

Henvis gerne til artikler på nette, da jeg helst skal være sikker i min sag

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-01-08 18:10

10-100 millioner... prøv at kigge dig om på nettet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-01-08 18:38
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-01-08 18:44
Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-01-08 18:50

Valde dine link har jeg undersøgt, før jeg oprettede spørgsmålet på Kandu.
Der står desværre ikke hvad sagerne har kostet.

Stouenberg - har drønnet rundt på nettet. Kan finde en masse om sagerne, men ikke hvad de har kostet. Jeg skal bruge det nøjagtige beløb.

...Arnely

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-01-08 18:53

- det nøjagtige beløb eller bare tilnærmelsesvis, vil de sgu da ikke ud med...
Det er jo os der har betalt!!!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-01-08 19:02

7-8 kr. - det er der jo ingen der ved...............

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-01-08 19:26
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-08 19:29

Kassebonen er ikke fundet !

Her er der lidt om millionerne vedr. Tvind.

http://dk-2.dk/dk2-vis-link3.asp?ID=1
Citat
Rigsadvokat vil stoppe lange retssager

Flere sager om økonomisk kriminalitet, som eksempelvis Tvindsagen og Brixtoftesagen, tager nemt fem-seks år ved domstolene. Det er alt for lang tid, mener rigsadvokat Henning Fode, som kræver, at tempoet bliver sat op i retssagerne, der gerne koster over 50 millioner kroner at gennemføre. – I både Sverige og Norge gør de det hurtigere, og det skal vi også kunne. Såvel af hensyn til retsfølelsen som af hensyn til de tiltalte, siger rigsadvokaten.

http://dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2002/amdi-sagen/86.htm
Citat
Retfærdigheden har sin pris. Tvind-sagen kommer til at koste omkring 15 millioner kroner alene i honorarer til de 12 forsvarere for de 8 tiltalte. Hver advokat kan se frem til et honorar på cirka 1,2 millioner kroner.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-01-08 09:07

Af en eller anden grund modtager jeg ikke jeres svar i min mail.

Hvor ligger denne fejl?

Har ikke problemer med og modtage post ellers.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 09:38

Du er ikke den eneste, men er svarene ikke bedre end stouenbergs gylp, så kan det da osse være ligemeget

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-01-08 10:44

Der er jo muligvis en ny sag på vej. Det er Blekinge-banden - som begik et bankrøveri i 1983.

Jeg må indrømme jeg er røget til taster og sendt et læserbrev til landes store aviser. For jeg finder det helt ude af proportioner og sætte sådanne en undersøgelse i gang.

Hvorfor skal vi som borger spare – når politikere kan fyre løs af skatte kronerne.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-01-08 08:28

jakjoe - ganske gode henvisninger.

Men der er ikke nævnt hvad sagerne har kostet den danske stat.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-01-08 11:52
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-01-08 11:58

Tamilsagens omkostninger.

http://www.folketinget.dk/Samling/19981/udvbilag/REU/L65_bilag48.htm
Citat
Spørgsmål nr. 54:

"Hvad kostede undersøgelsesretten vedrørende Tamil-sagen?"

Svar:

De udgifter, som staten har afholdt i forbindelse med undersøgelsesretten vedrørende Tamilsagen, beløber sig samlet til 15.680.180 kr.

Heraf udgjorde honorar til bisiddere 4.935.000 kr., honorar til det offentliges repræsentant (herunder den kontormæssige betjening af undersøgelsesretten) 6.576.564 kr. og honorar til undersøgelsens leder og bistand for denne 2.257.390 kr.

Af andre større udgiftsposter kan nævnes trykning af beretningen, som udgjorde 1.670.766 kr.

Herudover kan oplyses, at de udgifter, som er afholdt i forbindelse med Rigsretten, samlet beløber sig til 33.850.680 kr.

Heraf udgjorde udgifter til anklagere 8.807.030 kr., udgifter til forsvarere 9.651.369 kr., honorarer til lægdommere 1.963.738 kr. og udgifter til sekretærer, ekstradommere m.v. 1.942.566 kr.

Af andre større udgiftsposter kan nævnes etablering m.v., som udgjorde 7.164.574 kr., og udgifter til husleje, el, varme, rengøring, vagt m.v., som udgjorde 2.311.800 kr.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-01-08 12:31

jakjoe godt arbejde
Hvis jeg så forstår regnestykket rigtig. Så er der brugt omkring ca. kr. 59.000.000,- på Tamilsagen

jeg sætter point lidt op i håb om at du også kan finde noget på Tvindsagen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-01-08 13:31
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-08 02:20
Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 11-01-08 08:14

Tak for svaret jakjoe.

Hvad er der galt med Kandu! Hammer træls at man ikke modtager mail, når der er kommentar og svar til ens spørgsmål

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-01-08 10:10

Jeg siger tak.

Mailsystemet kører i øjeblikket a. h. t.

mvh
jakjoe