/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor meget drikkevarer ?
Fra : Jen_sen
Vist : 4029 gange
200 point
Dato : 08-01-08 16:35

Vi skal holde barnedåb til marts - men er blevet uenig om hvor meget man skal købe af drikkevarer.
Vi bliver 40 - incl 2 børn.
Der skal serveres buffet med øl og vand til. Ingen vin

Jeg ved vi bliver siddende længe ved bordet, da der kommer folk langvejs fra.....

Hvor mange øl og vand skal der beregnes pr snude ? Hvis vi går ud fra der er ca ½ af hver. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 16:41

Citat
Jeg ved vi bliver siddende længe ved bordet

Hvis det "kun" er øl og vand....

150 øl og 100 sodavand.....

Men du har vel selv en ide om det er folk der gerne drikker øl eller sodavand....

Så 4-5 øl pr. øldrikker
og 3-4 sodavand pr sodavandsdrikker.....

Eller skal det være "drukgilde" ??????

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 08-01-08 16:42

jeg syntes slet ik at øl hører hjemme til et barnedåb,men hvis det skal være så max et par stykker pr person ville selv fortrække vin til maden og dem der ik kan lide vin må så snuppe en sodavand,det samme gælder til en konfirmation......

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 16:44

Jeg går ud fra det så er på en søndag, hvor de fleste skal op dagen efter og på arbejde.

Folk skal jo også kunne kører hjem fra dåben.

Lav en aftale med en forretning, at du leverer overskuddet tilbage. På den måde kan du købe rigeligt. Uden at brænde inde med et evt. overskud.

Du skal købe mere vand end øl.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-01-08 16:59

- lej et fadølsanlæg og køb 5 fustager (25 liter) og en kas. øl. Når I kan se at festen er ved at ebbe ud, stop med åbning af tønde og smid en ks. øl ind på gulvet. Så får I penge tilbage, på det der ikke er drukket. 3 ks. danskvand og 2 ka. sodavand, hvilket vel også kan returneres - men ellers kan man jo trække på det i dagene efter... God fest

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 18:04

Som er nævnt til en barnedåb på en søndag er der da ikke mange der drikker så mange øhh øl mest vand bla isvand Når jeg holder fest syns jeg da der skal være lidt af hver og underligt i ikke syns der skal være lidt vin Er det fordi derikke er nogle vindrikkere ?? eller hvad Til PjægerOG SÅ ER EN BARNEDÅB IKKE ET DRUKGILDE sku da nå.
Undskyld
håber at i får en god fest og det med at få drikkelse i komision er en god ide som jeg har benyttet mig af flere fester Også til En Voksen drukfest med band og det hele og sovepladser til folk såe det er ikke for at jeg er hellig.

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 08-01-08 18:33

Det er faktisk en lørdag :)

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 18:48

Lørdag === bare gi' den gas men husk nu endelig barnet...

Men som sagt tidligere, lav en aftale med forretningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 18:48

Så giv dem et par stykker extra og lad dem overnatte....

Problemet er vel ikke større end du køber RIGELIGT af begge dele - resten skal nok blive drukket inden det bliver for gammelt.....

Men du bliver nok IKKE populær på kun at servere øl og vand.....

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 08-01-08 19:49

Vi køber også vin, er vi nået frem til.
Der er fisk til forret - og så svinekøb og oksekød + kalkun på buffeten... Hvor meget rød og hvidvin skal man regne med ?

Og der er plads til overnatning til alle :)

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-08 20:58

Under spisningen: (nu det er barnedåb!):

Hvidvin til forret: Regn 1 flaske pr. 4 voksne
Rødvin: Regn ½ flaske pr. voksen
Øl: 1-2 stk. pr. voksen
Vand: 1-2 stk. pr. voksen (½ liter) og max. omkring 2-3 stk. á ½ liter pr. barn afhængig af alderen

...og så kommer 15.000 kr. spørgsmålet - hvor længe regner I med at broderparten af selskabet er både tørstige og festtemte? Jeg mener - der er vel forskel på, om det er en barnedåb, og en 40-års fødselsdagsfest.....

PS: Jeg ville også blive ked af det, hvis der kun blev serveret øl til en buffet som du beskriver den....

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 21:35

berpox.. Dit regnestykke ser forholdsvis fint ud, hvis det er vinen der skal være den primære "drikkelse", men spørgeren ville jo have øl, som det primære.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 21:39

Olsen se hvad Jensen skriver til Hansen.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 22:16

Sunowich

Når jeg læser dette

Citat
Vi køber også vin, er vi nået frem til

syntes jeg det ser ud til at øl, stadig er den primære drikkelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 22:29

--------------------------------------------------------------------------------
Vi køber også vin, er vi nået frem til.
Der er fisk til forret - og så svinekøb og oksekød + kalkun på buffeten... Hvor meget rød og hvidvin skal man regne med ?

Og der er plads til overnatning til alle :)

Hmmmm Olsen fisk svinekøb okse kalkun

Godkendelse af svar
Fra : Jen_sen

Dato : 08-01-08 23:32

Tak for svaret berpox. - Det var det svar jeg ledte efter - Takker !!