/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ubuntu fra CD-skuffen? Nej!
Fra : amoko
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 08-01-08 15:44

Hi, (e.c.)?
Hvorfor e.c.?
Fordi det påstår han i sit udmærkede tip om Gutsy Gibbon (7.10).
Der er bare det problem, at det kan jeg ikke få den til.
Ikke på min Medion MD8818 eller på en lidt gammel IBM (i kælderen).
Hvis der allerede på dette spinkle grundlag er nogen, der har løsningen bliver jeg selvsagt glad. Ellers vender jeg frygtelig tilbage når min bærbare kommer op at køre igen, så jeg kan installere og "sludre" med jer samtidigt.
Efter tryk på "starte eller installere" går skærmen i coma med en meddelelse om at input signalet er "out of range"
Går nu straks i gang med at downloade igen og brænder en ny iso.

men ikke fortvivlet!
Amoko

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-08 16:16

Den skal hentes.
Den skal brændes i NERO > kopi og backup > brænd image til disk > find din hentede fil som du gemte på skrivebordet.

Eller det gratis program.

Comp. skal kunne boote fra CD (stilles i bios)
Hvis den er hentet og brændt rigtigt så læg skiven i.
start comp og vælg (når ubuntu er startet op) >>>>F2<< og vælg så dansk > ok
Nu er den øverste mulighed markeret > tryk enter

Lad den rulle ind og du kører nu ubuntu i "live tilstand"
Inden du trykker på installér så prøv lige om den kan køre på den comp.

Hos mig kan den køre på 600 Mhz og ca.300 Mb Ram.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-01-08 16:36

Mener det er F5 du skal trykke på for at kunne ændre skærm indstilling

"out of range" betyder, skærmopløsning er sat for højt, i forhold til hvad skærmen kan
hvis du har valgt 1024x768 så sæt den ned til 800x600

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-08 16:39

Godt DK - det læste jeg ikke lige

Annuller spørgsmålet
Fra : amoko

Dato : 09-01-08 11:55

Jeg har desværre formuleret mig for kryptisk, og annullerer derfor dette spørgsmål. Jeg vil snarest omformulere og stille det på en bedre måde

Amoko