/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lorte scooter...
Fra : Bml
Vist : 675 gange
200 point
Dato : 08-01-08 12:25

Jeg har en CPI Oliver City (http://scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80626) og den er meget svær at starte. Og når den så efter 5-10min starter køre den kun 30-40 km/t, næsten uden nogen omdrejninger. Hvad kan det være prøver lige at skifte dysen lidt ned i dag. Tændrøret er mørkebrunt.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 08-01-08 12:26
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 14:33

Ja hvis man lige fik nogle flere oplysninger, så som hvor gammel er den?? Og du har været i gang, med den, hvad har du lavet ved den? er der olie på ? osv osv

Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 14:49

Citat
Og når den så efter 5-10min starter køre den kun 30-40 km/t

Må den køre mere

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 08-01-08 16:36

- Godkendelse: EURO 2
- Type: 1 cylinder 2-takt, luftkølet
- Slagvolume: 70 cc (Polini Sport)
- Tænding: Elektronisk CDI
- Starter: Elektronisk og kickstarter
- Transmission: Variomatic (Polini speedcontrole) 6g
- Powerfilter
- TP Powered udstødning
- Skiven er fjernet
- Std. membran med carbon
- 17,5mm dellorto kaburator - dyse omkring 110

Og der er olie på.

refi:

Ja i andre lande må man jo køre 60km/t men ikke i lille danmark, næ nej her må man sgu kun køre 30km/t, alt andet er jø dødsens farligt.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 08-01-08 16:36

og den er fra 2005

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-08 16:38

Tror dysen skal helt ned i 90

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-01-08 18:35

Ved temp. under 5 graders varme, skal der måske bruges karburatorsprit! Den gar typisk i stå og kan ikke tage omdrejninger, hvis benzinen fryser i karburatoren.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-01-08 19:18

Citat
Og når den så efter 5-10min starter køre den kun 30-40 km/t

Det tyder på, at den opfører sig lovlig - godt for det.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 10-01-08 08:49

En 86 dyse køre den fint med men den kan ikke starte. Nu er det så det der er problemet. luftskruen er skruet helt ind ellers kan den slet ikke starte

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 10-01-08 22:00

Nu kan jeg godt bruge kickstarteren for at få den i gang, men da min kickstarter er noget lort (skal snart laves) så bruger jeg næsten altid elstarteren, men den kan jeg ikke starte dyret med. Nogen der ved hvorfor jeg ikke kan starte den med el??? Den står sgu i tomgang og det hele

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 01:11

Jae det hele er sku noget lort sku "pissekanllert" altså ikke dig, men dyret ,hva med at smiden på genneren det gamle lorteskodbenzinforureningsco2svinepis

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 22:53

hAR DU SMIDT DEN UD HVIS SÅ LUK SPØRGSMÅLET PÅ EN ELLER ANDEN MÅDE

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-01-08 16:14

Der kommer ikke noget benzin ned i cylinderen. Det kommer ned i kaburatoren men ikke vidre. Aner ikke hvad der er i vejen....

Annuller spørgsmålet
Fra : Bml

Dato : 20-01-08 19:55

Cylinderen var fuldstændig smadret. Køber en ny engang til sommer og så må jeg jo bare køre med den lovlige på, den køre stadigvæk 60-65 stykker med den på :D