/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mest fordelagtige telefoni
Fra : metalfaust
Vist : 839 gange
100 point
Dato : 08-01-08 09:26

Jeg ønsker at beholde mit nuværende telefonnummer som backup/sekundært nummer, da jeg netop har fået et nyt nummer, som jeg fremover vil komme til at bruge. Hvad er den bedste løsning p.t.? Tænker her på en løsning som lader mig beholde mit gamle nummer dog uden at abonnenere...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 09:31

to sek.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 08-01-08 09:35

Jeg har selv lige skiftet fra tdc til 3.

Jeg fik gjordt sådan at mit nummer ved tdc bare blev gjordt uden mindste forbrug så jeg stadig har det og kan bruge det.

Jeg ringede bare til tdc og spurgte om det kunne lade sig gøre. Det kunne det men først efter 30 dage da de ha 30dages opsigelse på deres tillægsprodukter.

Så nu har jeg mit abonnement hos 3 jeg betaler 299kr på og et ved tdc uden mindste forbrug.

Ring til dit selskab og forhør dig ad.

Ved 3 gør det samme som tdc gjorde ved mig.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-08 09:39

Hvilken operatør har du nummeret ved?

Det er ret væsentligt, da du hos de forskellige har forskellige muligheder for at ændre dit abonnement til en type der udelukkende fakturerer for reelt forbrug

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 09:42

Du kan IKKE beholde dit nummer uden at have det hos et eller andet selskab....

Hvordan skulle det kunne lade sig gøre ?????

Men du kan flytte det til et selskab hvor der IKKE er abo, men f.eks. bare optankning efter forbrug....

Der er flere med disse aboer bl.a. M1 (minutprisen er så lidt dyrere...

Dog vil du skulle bruge det i ny og næ uanset hvad du gør - ellers vil det udløbe....

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 08-01-08 09:47

Refi!!

Jo det kan sagtens lade sig gøre!!!! Hvorfor er det så lige jeg selv har det??????!!!!

Men ring til din operatør og få svar der om det kan lade sig gøre! TDC har gjordt det ved mig og 3 har gjordt det for min søster!!!! NÅH!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-08 09:49

Hvis du f.eks har numeret hos Sonofon, så ringer du til kundeservice og beder dem om at lave dit nummer om til et Base eller et limbo, så er der ikke noget minimumsforbrug, og du betaler kun hvis du bruger det, de andre operatører har givet noget tilsvarende, ring og spørg, det eneste krav er jo selvfølgelig at nummeret er ude af en evt. bindingsperiode

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 09:50

Ok der gik 11 min

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-01-08 11:35
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-01-08 11:41

En anden løsning er f.eks at oprette dit gamle nummer hos Telmore (eller anden udbyder, hvor der ikke betales abonnement), og så viderestille opkald til dit nye nummer.
Personligt har jeg en privat mobiltelefon (Telmore), og en firma mobiltelefon. Firma telefonen er den nyeste og mest avancerede + jeg ringer "gratis". Jeg har fra mit gamle nummer (private mobil) lavet omstilling til firma-mobilen, så slipper jeg for at slæbe rundt på 2 telefoner.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-08 12:01

Skift dit nummer til M1 http://m1.dk/BlivKunde/1/?abbtype=7

Her er ingen abonnement og ingen opkaldsafgift og minutprisen er 67 øre.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 08-01-08 12:20

Skift til BIBOB, www.bibob.dk

1 Øre i sekundet, 0 opkaldsafgift, 5 øre pr. sms, ingen abonnement intet minimumsforbrug.

Bare flyt dit gamle nummer istedet for at oprette nyt.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-08 12:29

Her er de alle... noget af et "værk", at gnave sig igennem
http://www.it-borger.dk/verktojer/teleguide/listepriser/mobil-listepriser

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-08 13:02

Citat
og så viderestille opkald til dit nye nummer.

Så skal du bare lige huske at der kommer en regning på alle de viderestillede opkald

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 14:43

Citat
Refi!!

Jo det kan sagtens lade sig gøre!!!! Hvorfor er det så lige jeg selv har det??????!!!!

Hvad kan sagtens lade sig gøre ???????????

Hvis du dermed mener du har et nummer der IKKE er registreret i NOGET selskab - så virker det ikke...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-01-08 16:13

har du overvejet skype telefoni. de tilbyder mobiltelefoni til 12 øre/min. og ip telefoni på fastnettet.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 08-01-08 17:38

Jeg er kunde hos Telia, og min bindingspersiode (6 mdr. ) er overstået for længst.

For at være mere præcis, så ønsker jeg at beholde mit gamle telefonnummer uden at skulle betale abonnementsafgift. F.esk. tænkte jeg på om den bedste løsning var at flytte nummere og købe for 100 kr. taletid hos en af de udbydere, hvor man tanker op på nettet (CBB, Telmore osv.).

Eller er der nogle andre muligheder? Trimare46 - Skype lyder interessant. Kender det ikke så godt. Hvad gåår det ud på i korte træk (ude over at det er internettelefoni)?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 08-01-08 17:49

Tjekkede du www.bibob.dk?

Umidelbart vil jeg mene at det må være dk's absolut billigste.

Og det bedste for en som dig der gerne vil beholde dit gamle nummer som backup/sekundær tlf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 17:51

Næsten ALLE de større selskaber har abo UDEN abo forstået på den måde at du KUN betaler for det du bruger (som taletidskort) til gengæld er minutprisen lidt højere...

M1 (tdc-net) f.eks koster 50øre pr opkald +38 øre pr minut (mener jeg det er)

http://m1.dk/Produkter/

Nummerflytning koster så 199 kr men du får indsat 200 på din konte....

Så du får i realiteten 1 kr. forærende ved at skifte....

Af og til er der selskaber der nummerporterer (flytter nummer) "gratis" - men det er så som regel med et Abo til følge.....

Et eksempel på M1 UDEN abo....
http://m1.dk/Produkter/PrisBasker/

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 09-01-08 20:38

Mht. Skype er betingelsen, at man skal købe en 3-mobil!? Hvis det er korrekt, er det da slet ikke nogen billig løsning....

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 14-01-08 11:11

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-08 14:15

Opdager først nu, at det var mig/mit svar, som blev tilgodeset
Velbekomme og takker for points