/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ude af RKI, men...............
Fra : sofla
Vist : 892 gange
150 point
Dato : 07-01-08 18:54

Hejsa, og godt nytår til alle

Er langt om længe blevet slettet i RKI, fedest....... nå, men er så flyttet til en anden landsdel og vil flytte bankfilial (Nordea). For at vide at det ikke kan lade sig gøre før om et år, fordi jeg har været registreret i RKI ????? Man vil lige se mig an i et år ???? Det er samme bank men en anden filial ???
Må de det, når jeg ikke længere er registreret i RKI ??

Hvad hvis jeg vælger at skifte bank, kan de så også se jeg har været registreret i RKI (tænker her, at banker har en eller anden database kun for banker, hvor sådanne oplysninger står) og er det i det hele taget lovligt ????

Med venlig hilsen
sofla

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 18:58

Ja alt det er lovligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 19:00
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 19:04

Og du kan da SAGTENS bruge din bank fordi du skifter adresse....

Dertil behøver du IKKE en ny filial....

Men HVIS dit mål er at skifte bare for at låne penge - så glem det - det interne ved de begge......

Bortset fra det er det DIG der er kunde - banken er IKKE pligtig at have dig....

Så skift du bare bank - oplysningerne kan SAGTENS følge med......

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 85 point
Dato : 07-01-08 19:07

De enkelte afdelinger skal vel vise egne regnskaber - derfor deres modvilje...

Men selvom du står registreret som "dubiøs" hos Nordea, så burde du ikke være det hos alle andre.

Jeg stod selv i Ribers, da jeg skiftede fra Danske Bank til Skandiabank (nu Eik Bank). Og det har jeg ikke fortrudt et eneste øjeblik.

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 07-01-08 19:18

Registerloven § 9

Stk. 3. Oplysninger om forhold, der taler imod kreditværdighed, og som er mere end 5 år gamle, må ikke registreres eller videregives, medmindre det i det enkelte tilfælde er åbenbart, at forholdet er af afgørende betydning for bedømmelsen af den pågældendes økonomiske soliditet og kreditværdighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 19:22

Nemlig...

SÆRLIG den sidste del af sætningen er VIGTIG

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 07-01-08 19:43

Til refi.....

Da jeg ikke skal låne penge men bare gerne vil skifte filial fordi der et hav imellem min eksisterende filial og den ønskede filial......har det intet med sagen at gøre.
Desuden går det ud over min nuværende mand, der heller ikke kan skifte filial på trods af han intet har med RKI at gøre (eller har haft)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 19:47

Jamen HVAD vil du med en NY filial..... ????

Du kan da gøre nøjagtig som tidligere UANSET hvor du bor....

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-01-08 19:54

De må ikke nægte dig en almindelig lønkonto selvom du står i RKI, eller har stået der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 20:04

Citat
De må ikke nægte dig en almindelig lønkonto selvom du står i RKI, eller har stået der.

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 07-01-08 22:37

Citat
skifte filial fordi der et hav imellem min eksisterende filial og den ønskede filial......har det intet med sagen at gøre.

REFI ______få lytterne UD__-du KAN IKKE LÆSE

HAV = ? VAND

Er edet intern Bankskifte___vil JEG sige det kan de GODT.

INTET MED RKI at gøre, men et ? spørgsmål OM
de vil OVERTAGE /// din NUVÆRENDE banks ++?
KUNDEAFTALER.
Kunne tænke MIG, at du har GÆLD til din ? nuværende afdeling,
som NY IKKE vil / eller kan overtage.

Har du Budget aftale_ kan det være tilfældet.
Ellers, ville jeg gå videre i systemet.

MEN kan så bare ikke fatte at ? DET skal overføres til en / 1 ny afdeling

Men har for et par siden selv fået afslag af Spar Nord,
at flytte RÅDGIVER ____________men DE ER SGU OSSE FYRET NU.

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 07-01-08 22:42

OG 1½ ÅR EFTER, FIK JEG EN fucking SKRIFTLIG UNDSKYLDNING
SAGDE JEG TIL DEM.
Nu bruger/ misbruger dem BARE, hold kæft hvor kan de blive sure
Over ALLE de penge, jeg overfører / frem og tilbage
især NÅR det skal UDSKRIVES på en BANKBOG

Eller bruger jeg KORT__LOL

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 07-01-08 22:43

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 08-01-08 08:57

tak til klumme-disk

og nej jeg har ingen gæld til den pågældende afdeling..... jeg vil bare gerne have en bankrådgiver, hvor jeg ikke skal tage en færge for at få en personlig samtale (eye to eye)

PS: tror godt REFI ka' læse..... er måske bare lidt tung i mellemøret

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 13-01-08 10:39

Tak for svaret Ysseven.