/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Cookies
Fra : Fynboerne
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 07-01-08 13:18

Jeg har fået brugernavn og kode til kommunens Intranet, men får denne melding, når jeg prøver at komme ind på siden.
Der skete en fejl under login proceduren. Højst sandsynligt har du ikke indtastet brugernavn og password korrekt.
Vær sikker på, at indtaster dem helt rigtigt inklusiv store og små bogstaver.
En anden mulighed kan være, at du har slået 'cookies' fra i din browser.

Jeg er sikker på, at brugernavn og kode er rigtig. Det med de cookies, hvor finder jeg indstillingen for det?
Jeg har været i internetindstillingen, men kan ikke finde det rigtige sted at gøre noget.

Er der en som kan hjælpe mig videre?
Jeg har windows XP, hvis det har en betydning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:21

Under internetinstillinger i fanebladet funktioner

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 13:23

JA, der har jeg prøvet,. men kan ikke finde det med cookies

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:23

Beskyttelse af personlige oplysninger i internetindstillinger

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:25

Min skyder derinde er sat til mellem

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 13:29

Har været inde der, men kan ikke finde ud af og få slået den til

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 13:30

min skyder står også på mellem, har endda prøvet at stille den på lavest

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-01-08 13:33

Hvad er det du vil på kommunens internetsilde?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:33

Hmmm ja så må du evt vente på et klogere hoved ang dette. Har du også set under avanceret??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:34

Jeg ved ikke om det hjælper at åbne internetinstillinger igennem kontrolpanel ?? Bare en tanke
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 13:34

Har kikket under avanceret, men kan heller ikke finde det rette sted der.
Jeg er offentlig ansat og skal bruge intranet, ved ikke helt endnu, hvad jeg kan bruge det til.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 13:36

Jeg har prøvet at åbne indstillingerne gennem kontrolpanelet og igennem den på internetsiden under funktioner.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-08 13:38

Du må kunne få det at vide af din nærmeste foresatte!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 13:42

Ja, det kan jeg få at vide der, men nu er jeg af den type, at jeg godt selv vil finde ud af det.
Det her problem med de der cookies, den kan jeg ikke selv finde ud af, derfor mit spørgsmål.
Jeg er også lidt nysgerrig og gerne vil se om der er noget spændende på Intranetsiden.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-01-08 13:48

Vist er der noget spændende for nysgerrige hoveder. men netop derfor er det sikret - men når nu du er af den type der selv vil finde ud af det så er dit spørhsmål da overflødigt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-08 13:49

åbn internet explorer - vælg fanebladet beskyttelse af personlige oplysninger - hvis du midlertidigt går helt i bund med skyderen accepterer du alle cookies - du kan bagefter du har været på den side du skal bruge lave det om til den indstillng du ønsker.

Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 07-01-08 13:50

På IE7 Vista og XP, såvidt jeg husker:
Værktøjslinien
Funktioner
Internetindstillinger
Generelt
Browserdate - Indstillinger - Tryk "Vis Filer" (3.knap)
Så kommer midlertidige Internetfiler frem, og der er cookies+andre ting.
De heller cookies.

Du kan også se på "øjet" i status linien hvis cookies er blokkeret - Trykke på det, og tillad
(Jeg blokerer altid 3.parts cookies, som ikke er nøvendige og tillader kun få nødvendige 1. parts cookies i indstillingerne avanceret) - Men her kan man se det.

Man kan også gå ind i indstillingerne og skrive de sider, som altid må bruge cookies:
Internetindstillinger
Beskyttelse af personlige oplysninger 1. knap
Skriv adressen - Ok - Luk
Genstart Browseren og find siden.
Så skulle det virke.
Håber det også lykkes for dig !

MvH
Peter PEDAL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-08 13:54

for i øvrigt gemmes cookies gemmes mappen Cookies, som gemmes i mappen Documents and Settings. Som standard er stien C:\Documents and Settings\dit brugernavn\Cookies.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-08 13:57

Hvis du her på Kandu kan logge på uden at skulle skrive brugernavn og kode hver gang, så er cookie slået til.
Kommunernes intranet kan normalt kun tilgås fra ...................intranettet.
Eller man får tildelt et begrænset område hvor det er tilladt at komme.
Men alm. oplysninger fås via komm. hj. og dine personlige oplysninger fås med den adgang som du er blevet tilsendt efter anmodning.

Visse ansatte kan arbejde på komm. intranet ved hjælp af VPN opkobling - men det er få der kan det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 13:58

Jeg tænker at du skal sætte den til at godtage alle cookies genstarte maskinen og så se om det sku komme til at virke og hvis ikke så husk lie at sætte skyderen tilbage har du slettet alle du har liggende?? ellers er her et lille fedt oprydderprogram jeg altid bruger http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=1930/text=Gratis+program+rydder+op

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 14:37

Til valde. Jeg var næsten klar over der ville komme sådan en reaktion på, at jeg ville selv finde ud af tingene, men jeg vil dog alligevel godt indrømme, når jeg ikke kan og så bede om hjælp

Nu har jeg prøvet de forslag der er kommet med at sætte sikkerheden helt ned og skrive den side der skal bruge cookies, men kan ikke komme ind, den vil ikke akseptere det.
PS: Har sat den på mere sikker igen.

Jeg kan ikke logge på Kandu hver gang, uden at bruge brugernavn og kode, men kan godt, hvis jeg forlader siden lidt og kommer tilbage igen inden længe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-08 14:46

Forklaringen fra Eyvind lyder mest sandsynlig, du har fået adgang men den it ansvarlige har ikke nået at godkende din adgang, har du fået bekræftet fra kommunen at din login skal være i orden? Hvad angår cookies har jeg sat mine indstilliger til Bruger defineret, klik på Avanceret under fanebladet Beskyttelse af personlige oplysninger, sat markering i Tilsidesæt automatisk behandling af cookies, og så sat markering i Accepter under Cookies fra oprindelig websted, og Bloker under cookies fra trediepart, jeg har aldrig problemer med login, de steder hvor jeg må komme, en anden mulighed er at tilføje adressen på den side du vil logge ind på, i Websteder du har tillid til, under fanebladet Sikkerhed, der er sikkerheden sat på laveste niveau og det kan måske også hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-08 14:55

Det er en god ide at rydde op på cookies og midlertidige filer, med I:E: Privacy Keeper kan du vælge at bestemte cookies ikke slettes så du ikke har problemer med login hver gang du har ryddet op : http://www.unhsolutions.net/IE-Privacy-Keeper/index.html

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 14:57

Til o.v.n.
Nu har jeg prøvet den indstilling du har foreslået, den har heller ikke hjulpet mig.
Nu vil jeg prøve at få fat i den person på kommunen, jeg har fået brugernavnet og kodeordet fra og hører ham, om han har oprettet mig som bruger, som han har skrevet eller hvad der er sket. Kan jo være han har glemt et eller andet. Jeg har fået en mail gennem mit arbejde om, at jeg er blevet oprettet som bruger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-08 15:00

Når du har fået bekræftet at du er oprettet, så burde det kunne lade sig gøre, har du haft lukket Internet Explorer og startet igen, efter at du har ændret indstillinger ?

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 07-01-08 15:12

>Sunowich
Jeg kan se, at det er et 2½ år gammelt program du anbefaler. Hvorfor ikke bruge CCleaner, som regelmæssigt kommer med updates og som iøvrigt er rimeligt hurtigt efter, at man har kørt det første gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-08 15:44

Prøv lige at kigge her:
http://www.microsoft.com/info/da/cookies.mspx
Det kan måske hjælpe dig at følge den om >>Hvis du vil styre, hvilke cookies du accepterer<<

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 07-01-08 16:05

Citat
Der skete en fejl under login proceduren. Højst sandsynligt har du ikke indtastet brugernavn og password korrekt.

Hehe har du taste forkert en 3 gange kan det jo være din konto er spæret, så prøv lige at spørge i edb-afdelingen om hvad der er galt. ikke sikker det er hos dig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 17:13

Spyfus Brug hvilket program som du vil til at rydde op med, der er jo også et indbygget i Windovs. Jeg ka bare godt lide det jeg foreslog og om det lige er det nyeste jeg fandt ska jeg ikke ku sige.
Og så er det rigtige forøvrigt her
http://www.freewarezoom.com/archives/beclean

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-08 18:58

Til ocorner.
Som jeg skrev i mit indlæg, så er jeg sikker på, at brugernavn og kode er rigtige. Jeg har sendt mail til ITafdelingen, men de kommunefolk er ikke så hurtige til at svare, derfor søgte jeg hjælp her.
Til o.v.n.
Jeg har haft lukket Internet Explorer ned inden jeg afprøvede det, efter jeg havde ændret indstillingerne.
Til Eyvind.
Den side du henviser til, den har jeg set og har også prøvet at følge noget af det, men uden held.

Jeg bliver nok nød til at vente til Manden i ITafdelingen giver lyd fra sig og giver noget hjælp af en eller anden slags.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-08 21:44

Citat
..men de kommunefolk er ikke så hurtige til at svare, derfor søgte ....

Ja den kender jeg godt, det er vist ens over det meste af Danmark.

Men hvis du sender mailen med en CC på vedkommendes forsatte, så skal du bare se hvor det går!

Intet er så slemt som at blive konfronteret med sine manglende egenskaber!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 10-01-08 07:58

Hej alle.
Ja, nu er det jo så at jeg må indrømme, at det ikke var indstillingerne på min PC der var galt, men et helt andet sted.
Jeg troede det var på kommunens hjemmeside jeg skulle logge på, men nej, jeg skulle skrive "portal" før navnet på hjemmesiden, så kan der et felt, som jeg skulle skrive brugernavn og kode i.
For at forsvare mig selv lidt, så syntes jeg godt, at de kunne skrive det i meddelsen med koden, hvad side der skulle bruges.
Nå pyt, nu virker det.
Kom nu bare med jeres bemærkninger, dem slipper jeg jo nok ikke for.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-08 13:17

Ingen bemærkninger herfra, jeg holder lav profil efter min egen fejl 40 på jobbet i går det varede over to timer for en tilkaldt it mand at finde fejlen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-08 16:58

Ingen højlydte grin herfra......................den har vi nok alle prøvet.

Kan en meddelelse ikke forstås så er det meddeleren som ikke har forklaret godt nok.

Kun et lille

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 22:45

Så luk lie spørgsmålet på en eller anden måde Tak

Mvh Suno

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 14-01-08 13:43

Tak for svaret valde..
jeg har haft lidt svært ved at finde ud af, hvem der skulle have de point, da der ikke var en som havde den rigtige løsning til mig og det var jo af gode grunde, når det nu var mig selv, der ikke var kommet på den rigtige indgangsside.
Tak til alle svarene.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-01-08 14:19

Ja ja men tak aligevel!