/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Vedr. iTunes, ved du hvorfor..
Fra : alfabeta
Vist : 1836 gange
120 point
Dato : 07-01-08 11:59

...det kan være, at jeg kan downloade f.eks. 2 musiknummere, men de bliver ikke lagt ind i mappen INDKØB? Surt når jeg betaler for sangene.

Det er sket tidligere, men et par dage efter lå sangen pludselig i mappen INDKØB. Der er altså ikke sket denne gang!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-08 13:47

Du kan jo altid lede efter din sange i start/søg/filer og mapper, og hvis du vil se alle de MP3 filer du har kan du skrive *.MP3
Hvis de er hentet i AAC format, skriver du *.AAC

Du kan kontrollere, at al den musik, alle de videoer og alle andre emner, som du har købt i iTunes Store, er blevet hentet til din computer. Du kan evt. gøre dette, hvis en overførsel blev afbrudt.

Du kontrollerer, at alle indkøb er overført til computeren på følgende måde:
Sørg for, at computeren har forbindelse til Internet.

I iTunes skal du vælge Butik > Søg efter indkøb.

Skriv din konto-id til iTunes Store og adgangskoden, og klik derefter på Søg.

Hvis en sang ikke længere vises i iTunes
Hvis du smider filen iTunes Library væk, vises dine sange ikke længere i biblioteket, selvom de stadig findes i mappen iTunes Music.

Hvis du flytter dine sange fra mappen iTunes Music, skal du måske føje sangene til iTunes igen, før du kan afspille dem.

Hvis filer på mystisk vis er forsvundet, skal du scanne computeren med ajourført antivirussoftware.

Her er måder, hvorpå du igen kan få dine sange vist i biblioteket:
¦ Træk iTunes-mappen (ligger som standard i mappen Musik i mappen Dokumenter) til iTunes-vinduet. Sangene i biblioteket vises igen, men du kan ikke se de originale spillelister.

¦ Hvis det ikke virker, ligger sangene måske et andet sted på harddisken. Vælg Søg på Startmenuen, og søg efter en sang vha. titel eller kunstner. Træk mapper med sange til iTunes for at føje sangene til iTunes igen.

Hvis du ikke kan finde sangene ved at søge, kan du se, om de ligger i papirkurven.

Du kan føje musikfiler til biblioteket uden at kopiere dem til mappen iTunes Music.

Hvis du indstiller iTunes til at føje musikfiler til biblioteket uden at kopiere dem til mappen iTunes Music og derefter flytter sangfilerne, skal du måske trække filerne til iTunes igen, før du kan afspille sangene.

Indkøb, der endnu ikke er på din computer, bliver hentet.

Spillelisten Indkøb viser alle dine indkøb. Men da du kan tilføje og fjerne emner på listen, er den måske ikke helt ajour. Hvis du vil se alle dine indkøb, skal du klikke på iTunes Store, klikke på Konto, logge ind og klikke på Purchase History.

Hvis du sletter spillelisten Indkøb, opretter iTunes en ny, når du køber et emne i iTunes Store.

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 09-01-08 18:28

Hej pallebhansen

Det virker ikke. Jeg kan ikke trække de 2 nævnte musiknummere over i iTunes!
Jo, på musemarkøren kan jeg godt se, at det er muligt, men musiknummerende bliver alligevel ikke vist i biblioteket INDKØB.

Min sti ser således ud:
C:\Documents and Settings\Aggestrup\Dokumenter\Musik\iTunes\iTunes Music

I denne iTunes Music-mappe ligger der en mappe ved navn Downloads (er ikke oprettet af mig). I denne mappe figurer disse 2 musiknummere. Her har jeg ligeledes forsøgt, at trække dem over i Itunes, men uden virkning?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-08 14:24

Hovedsagen er vel at du har fået sangene.
I filer kan du vælge importer, og vise itunes hvor sangene er.
Men ellers er det da fordi du ikke har ladet itunes godkende at de indkøbte numre må afspilles på din computer:
Du godkender en computer til at afspille indkøb fra iTunes Store ved at vælge Butik > Godkend computer
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 17-01-08 07:33

Hej Palle

Ja, jeg har fået sangene, men kan ikke afspille filerne, sååå der hvis kun én vinder og det er iTunes!!
Og min pc'er er godkendt til at afspille indkøb fra iTunes Store. Den har aldrig været slået fra!
Jeg har købt omtrendt 120 musikfiler før der her sker, uden problemer vel og mærket!
Jeg har på intet tidspunkt ændret indstillinger. Jeg ændre ikke på noget som virker. Pludseligt får jeg bare problemer med de musikfiler jeg køber. Det er da underligt. Og hvorfor er der oprettet en mappe ved navn Download, hvor de 2 musikfiler netop befinder sig??
Har du en download-mappe?

/alfabeta

Annuller spørgsmålet
Fra : alfabeta

Dato : 25-01-08 12:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål