/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
gøre billede mindre Mb-mæssigt
Fra : jabco9240
Vist : 1137 gange
100 point
Dato : 07-01-08 09:43

Hej!

Jeg skal bruge nogle JPEG-billeder på nettet. De fylder for meget i forhold til foreskrifterne. Hver i sær fylder de mellem 3,5 og 4 Mb. Men de må kun fylde max 2 Mb.

Hvad gør jeg for at få dem til at fylde mindre?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-01-08 10:21

Det kommer an på hvilket billedbehandlingsprogram du bruger.
Hvis det er Photoshop skal du gå i Filer - Save for Web/Gem til Web og ændre størrelse osv der.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-08 11:11

Ellers prøv at kigge længere nede på siden under tip der var et program her forleden dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 11:12
Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 08-01-08 09:36

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 09:45

Takker og bukker ellers kan du også bruge windovs billed og fax program og der vælge rediger billed og der du så kommer hen ændre billedformat

hav en god dag Sunowich