/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gasrør
Fra : jesper.s
Vist : 1418 gange
100 point
Dato : 07-01-08 07:45

Må man samle hårde kobberrør med klemfittings, når det er til gas?

Godt Nytår.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-01-08 08:34

Det ved din aut. vvs installatør alt om, så overlad det helt trygt, til ham. Han kommer jo alligevel for at lave det, da du ikke må udføre arbejde på gasinstallationer.

(og så kommer man til at tænke på, hvorfor man ikke må??? Ja et svarene er jo lige her, som et spørgsmål. Folk vil lave noget, som de ikke kender regler for)

Så er det jo ligemeget, at huset sprænger i luften, og folk dør, bare man kan spare lidt penge ved selv at fuske noget sammen.

MVH

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-01-08 08:52

Alle bestemmelser kan findes i gasreglementet. Til visse samlinger må der godt benyttes kompressionsfittings - men din aut. gas- og vandmester ved nøjagtig HVAD der må/skal bruges HVOR.

http://www.sik.dk/Professionelle/Gas-_og_VVS-branchen/Love_og_regler/Gasreglementet.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 08:53

Ja men det er nogle specielle nogle der kan flexe mere end normale kobber klemfittings har for nyligt fået lavet en forbindelse til et nyt naturgaskogeø som blev lavet af en autoriseret vvs'er

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 08:55

Jesper er du bare nysgerrig eller er du ved at lave en prøvesprængning som det antydes

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-08 11:34

Gasforsyningsledningen må laves med hårde og (bløde kobberrør + støttebøsning) af godkendte materialer. Samling med godkendte klemringe er tilladt.
Trykprøvning / i tid med godkendt apparatur skal foretages.
Der kræves AUT. for at udføre gasledningsarbejde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 22:42

HVad så med et par svar her det er jo det mindste når nogle bruger tid på dig

God dag

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 12-01-08 09:08

Tak for svaret Eyvind.