/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
eberspächerfyr
Fra : larsen7Rap
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 06-01-08 21:35

hej jeg har en 24volts bil og skal ha sat fyr i men, hvordan tilslutter jeg det til min 24volts blæser så jeg, ikke skal stå op være morgen og gå ud og tænde for blæseren, i det her pisse kolde vejr. ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-08 21:43

Der følger jo installationsvejledning med fyret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-01-08 22:08

man kan starte dem med ur eller fjernbetjener. Så du behøver ikke at gå ud for at starte fyr og blæser.

Kommentar
Fra : larsen7Rap

Dato : 06-01-08 22:24

fyret køre tolv volt og min blæser køre 24 så der skal være noget relæ

Kommentar
Fra : larsen7Rap

Dato : 06-01-08 22:26

ja men har købet et brugt fyr

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-08 22:50

Fordi der er 2 stk 12 Volts batterier i din bil, og noget udstyr der kører 24 Volt, er det da ikke sikkert at blæser osv. kører med 24 volt?

Kommentar
Fra : erling4401

Dato : 07-01-08 06:56

hvis jeg var dig ville jeg kontakte en autoelektriker, jeg er sikker på han kan hjælpe dig, der findes garanteret en omformer.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 07-01-08 07:12

Hold fingrene væk fra at monterer et fyr selv.
Fra elektronikken til fyret kommer der en styrestrøm som kan bruges til at aktiverer et relæ eller noget elektronisk styring til varmeblæseren. Jeg har selv haft fyr gennem de sidste 20 år i mine biler. Nogle modeller skulle jeg sætte blæseren i stilling 1 om aftenen for at den kunne starte. I min nuværende skal jeg ikke røre blæserknappen, da den bliver koblet ud af drift fra fyret og noget elektronik styrer så blæseren.
Jeg kan kun anbefale KETNER som har værksteder rundt omkring i landet. Hvis ikke andet så find et autoriseret værksted og ikke bare et almindelig værksted til at monterer dit fyr.
Dette er bare et meget godt råd.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : larsen7Rap

Dato : 07-01-08 16:51

Tak for svaret hawaii7.