/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
AutoCorrect fælles Word Excel
Fra : akselbo
Vist : 834 gange
500 point
Dato : 06-01-08 19:16

mit OS = XP Pro (UK) - jeg benytter Office XP Pro (UK) - Word og Excel benyttes flittigt.
Problemet = der er forskel på den AutoCorrect, som folder sig ud i Word - i Excel - i Powerpoint
i Word bliver --> til en ´rigtig´ pil (højrepegende)
i Word bliver ==> til en fed ´rigtig´ pil (højrepegende)
og sådan skal det være - det sørger AutoCorrect for
det sker ikke i hverken Excel eller Powerpoint. - I Excel anvendes en anden AotoCorrect - den er forskellig fra Word

På hvilken måde kan jeg få Word - Excel - (Powerpoint) til at benytte ´samme´ Autocorrect ?? - programmerne er dog i samme familie ?? - det burde være muligt ??

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 500 point
Dato : 06-01-08 20:41

Jaaaeh... en mulighed er, at du laver dine egne autokorrekturregler i henholdsvis Excel og PowerPoint. Idet du vel kun anvender et begrænset udvalg af autokorrektur, burde det vel være en overkommelig "engangs investering" at lave reglerne... Hvis du skulle være i tvivl om, hvordan man tryller de ønskede specialtegn frem, så find frem til "tegnoversigt", som typisk ligger inde i "Tilbehør" og "Systemværktøjer" i menuen "Start" - "Programmer". Find det ønskede tegn i din skrifttype, marker og kopier. Gå så over i Excel/PowerPoint og opret en regel i autokorrektur.
Og ja... officepakken er ikke mere integreret med hinanden end at der er mangler... men det sælger Bill Gates sikker de fremtidige versioner af Officepakken på... Mvh. Ulle

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 07-01-08 00:33

jeg har nørklet lidt (en hel del faktisk) med Ulle´s forslag, - kan sagtens finde symbolerne, men de vil ikke lade sig kopiere ind i excel´s autokorrektur som ny regel.

jeg vover et måske tosset spørgsmål ...

er den AutoCorrection som ligger i min Word en fil ?? - hvis ja hvad hedder den så ?? - og hvis det er en fil og den har et navn, hvor ligger den så ??

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 07-01-08 15:53

Jo, der ser ud til at ligge nogle acl-filer (AutoCorrect List File) inde under:
"C:\Documents and Settings\'dit navn'\Application Data\Microsoft\Office
Det skal siges, at jeg bruger Windows XP og Office 2003. Men det er ikke just læselige filer, og jeg ville være varsom med at blande dem sammen.
Ellers kunne jeg nu godt sætte specialtegn ind i autokorrekturlisten, som jeg prøvede at beskrive. Kan du nævne nogle tegn, som du ikke kan proppe ind?
Mvh. Ulle

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 12-01-08 14:25

hi ulle - tak for svar af 7ds ( jeg var væk hele denne uge) - du beder om et exempel på et tegn jeg ikke kan oprette: fra font Wingding 3 ser du i øverste linie forskellige pile. - jeg kan vælge én tilfældig, der så straks viser sig i større rude og på samme tid i linien ´tegn at kopiere´ - men at få den over i AutoCorrect er mig umuligt ...
og så iøvrigt det besynderlige fænomen at AutoCorrect i Word er engelsk version som ønsket af mig, mens AutoCorrect i Excel og Powerpoint folder sig ud i dansk version ...
jeg er taknemmelig for at du gider have med dette at gøre - mvh p...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-01-08 13:21

autokorrektur burde anvende samme liste både i word, power point og excel.
Min anvender samme i dem alle.

Autokorekt af --> er knyttet til formatret tekst, dette kan være grunden til at excel ikke har denne med. Grunden er nok knyttet til at Excel anvender samme format på hele cellen og ikke kun på dele af en tekst streng (som word og Power point kan).

Hvis du forskellig opsætning af progammer i samme pakke - kan det være at du måske være en ide at lave en geninstalation.
mvh Ben

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 21-01-08 19:04

hi ben / hi ulle
efter at have boxet en del med problemet, kan det nu koges rigtig meget ned. - jeg har løst sprogproblematiken - har check på, at de ('tekst-tekniske') ændringer jeg gennemfører i AutoCorrekt følges ad i alle programmer (Word, Excel mv) eks: kø - bliver til København / vh - bliver til Venlig hilsen osv osv - det kan tastes in i AutoCorrect og virker 'hele vejen rundt'

det er altså nu ene et spørgsmål om at lave AutoCorrect-funktioner der indeholder symboler - jeg vil som tidligere nævnt have at --> - bliver til ?

vi/de der kender deres gamle ASHII-koder ved at (kombinationen) alt+026 'leverer' en pil til højre

når jeg indtaster en tekst i en celle i Excel kan jeg altså bare benytte alt-kombinationen, - men jeg (prøver at) insistere på at kunne påvirke/tilføje symboler til min AutoCorrect

hmmm - sorry - men jeg er altså stædig !

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 27-01-08 11:30

hi ulle, - i dit notat 7-01-08 15:53 skriver du, at du rent faktisk prøvede at sætte et specialtegn ind i autokorrekturlisten. hvilket tegn var det ??

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 27-01-08 16:21

Hej Akselbo.
Hmmm.... det har jeg faktisk glemt, men du kan tage et vilkårligt tegn og kopiere fra "Tegnoversigt" og sætte ind i autokorrektur. Lige nu prøvede jeg for eksempel det japanske valutategn og flere andre.
Mvh. Ulle

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 28-01-08 11:12

tak for hjælpen, ulle - det virker (næsten helt) - med næsten helt udtrykker jeg, at mange tegn kan tilføjes til autokorrektlisten, men ikke alle ? - jeg kan f.eks endnu ikke få symboler fra skriften Wingding kopieret på plads (men jeg arbejder på sagen) - tak også for ben´s bidrag
venlig hilsen akselbo

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 30-01-08 21:34

Jaaaeeehh.... meeeen... hvis du sørger for, at den celle, som wingdings-tegnet skal stå i, også er formateret som den pågældende wingdings-skrifttype, så kommer det ønskede tegn faktisk frem. Men så er vi jo lidt der, hvor det er lige så nemt at indsætte tegnet direkte.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 31-01-08 18:45

tjaaa, - med det dér med autokorrektion skulle jo gøre levet let(tere) - hmmm