/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Codecs til nye film
Fra : xhund
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 15-02-03 16:12

Jeg har downloade nogle ret nye film, som ikke virker når jeg spiller dem. Der er hele tiden noget grønt ind over og billederne flyder sammen. Jeg har downladet nimocodecs men de virker stadig ikke.
Er der nogen der har en idé til, hvilke codecs det er jeg mangler?
mvh

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 15-02-03 16:36

hvad fil-type er det? .avi eller hvad?

/Steffan

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-02-03 16:55

Hej Xhund,

prøv evt. programmet Gspot... fra dette tip... "hvis du mangler Lyd eller Billeder i dine videoer"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2958

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 15-02-03 16:57

Ja, det er .avi
mv

Kommentar
Fra : Kimz

Dato : 15-02-03 17:06

Det kan også være en konflikt mellem forskellige codecs, du kan også prøve en anden afspiller.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-02-03 17:15

har hørt fra flere. at hvis man installer nimo med full install. konflikter nogle af de installede codecs

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-02-03 17:23

oki doki... nu ved jeg ikke lige om du har prøvet GSpot og den kom frem med et resultat på hvilken codec den mener der bliver brugt...

nu ved jeg heller ikke lige hvilken version af Nimo's codec pakke det er... hvis det er den helt nye... er det nok ikke den følgende codec du mangler, idet Nimo sku' indeholde den... det Codec jeg tænker på er Xvid... som er ved at blive mere og mere udbredt... idet det er opensource, og DivX er begyndt at gå hen og blive lidt kommencielt... -->
http://www.divx-digest.com/software/xvid.html

hvis det er den helt nye version af Nimo... -->
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html

tja... så har den Xvid... så er det jo ikke lige det codec du mangler... men det ka' være "ACE Mega CoDecS Pack" så måske vil hjælpe idet den indeholder lidt mere end Nimo... men om det vil hjælpe ved jeg så ikke...
http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Kimz

Dato : 15-02-03 17:27

Tænkte lidt over det, det er nok Xvid som starup siger.

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 15-02-03 17:29

Gspot fortalte at jeg havde de rette codecs installeret. Gad vide, hvad det så kan være.
mvh

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 15-02-03 18:14

Det virker nu efter jeg installerede acemega. Tak for hjælpen.
mvh