/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lyd.
Fra : mose1992
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 06-01-08 15:12

Hej, jeg har et problem med på lyden på min computer. Det er svært at forklare hvordan det lyder men det er ikke godt. Når jeg afspiller de samme sange på min Mp3-afspiller virker det fint. Hvad kan der være galt?

Mose1992

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 15:13

Defekte højtalere?

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 06-01-08 15:24

Jeg har prøvet at skifte afspilleren ud med en anden. :(

mose1992

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 15:59

Citat
Jeg har prøvet at skifte afspilleren ud med en anden. :(

Mener du cd-drevet?
Dit lydkort kan være defekt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 16:01

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 9

Hm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 17:15

Opdater din lydkort driver, eller slet den Windows finder selv en næste gang du starter computeren, sandsynligvis med bedre lyd end nu, opdater eller fjern i Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 08-01-08 22:08

Nu har jeg prøvet at opdatere min driver men den siger bare at det er den bedste der er der.
Og kan et lydkort bare blive defekt pludseligt??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 02:31

Ja et lydkort kan godt gå i stykker, men det er snadsynligvis driveren du har problemer med, prøv at fjerne den fra Enhedshåndtering, når du genstarter din computer finder den selv en lyddriver, det løste mit problem, jeg havde også forsøgt at opdatere først, ellers bliver vi nødt til at vide hvilken lydkort du har, det kan du finde ud af med det gratis program Everest: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag for at hente, der åbner en ny side og din download går automatisk igang, klik ikke på noget på den nye side, efter at du har installeret Everest, åbner du programmet og finder dit lydkort, der er sandsynligvis et link til download af driver ovre i højre vindue, dobbelt klik på linket og du kommer ind på siden hvor du kan hente driver, der er ingen link hos mig, men under Multimedie finder jeg mit lydkort som hedder:
Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-1]   PCI med den viden kan jeg gå på nettet og søge efter en driver, hvis du har en færdig samlet mærkevare computer, skal du måske hente drivere hos producenten, lidt svært at rådgive når vi ikke ved hvilken computer du har