/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kbh:God mad og plads til børn?
Fra : klemme2006
Vist : 651 gange
500 point
Dato : 05-01-08 23:00

Er der nogen, der kender et godt spisested i København, helst med legerum, der har åbent om søndagen.

Krudthuset har vi set på, og der tør vi ikke komme.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-01-08 02:46

Jeg kender ikke lige et sted I kan besøge, men her er noget I kan se nærmere på.

http://www.sjovforborn.dk/detail.asp?I=Børnevenlige-Restauranter
http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/la-rocca
http://www.paabarsel.dk/?cat=10

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-08 08:28

Hvorfor i alverden "tør" I ikke komme i Krudthuset?? Hvad er der, at være bange for?? Det ligger perfekt og de er børnevenlige, hvad du ellers ikke skal vente at finde i Købenahavn bortset fra div. burgerbarer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-08 08:44

Jeg åbnede lige et link som jakjoe lagde ind

http://www.sjovforborn.dk/detail.asp?I=Børnevenlige-Restauranter
og jeg fik mig en morgengriner. De skriver:

Citat
Her på Sjovforbørn.dk er vi af den holdning, at hvis blot restauranten selv betegner sig som en børnevenlig restaurant, så er den ofte også børnevenlig.

Jamen så ved vi da det LOOL Sikke en gang pladder. De skal da bare skovle kasse hjem, og så får ungerne i bedste fald en dødsyg malebog og 6 oliefarver og forresten skal de bare holde kæft, for der er altså andre gæster. Så de er børnevenlige

Jeg har åbnet de fleste af de links som refererer til de børnevenlige restauranter LOOL Det gennemgående bevis for deres børnevenlighed er dette:

Tegneredskaber/anden underholdning
Børnemenu
Barnevognsvenlig
Udendørs servering
3 barnestole

Det eneste som er lidt børnevenligt er den skide malebog. Men at kalde sig at kalde sig børnevenlig, handler udelukkende om at lokke pengene til huset, med løfte om at de med den malebog kan skaffe forælderne en rolig og fredfyldt stund til at spise deres mad, mens afkommet er pacificeret af en malebog. Hvad fanden har det med børnevenlighed at gøre?? LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-08 08:54

Jeg har lige læst brugerkommentarerne til Krudthuset. Hvis disse er årsagen til at I ikke "tør", kan jeg godt forstå det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-08 09:12

Nationalmuseets restaurant til en brunch ku jeg godt finde på. Ny Vestergade 10 1071 Kbh. K

http://www.jespernikolaj.dk/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=39

Hvis du ikke ligefrem skifter lorte el. tissebleer i restauranten, eller sidder og svinger med en ammebeholder, så vil jeg tro, at det mindst er lisså velegnet til levende børn, som dem med malebogen

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 06-01-08 17:56

hej!
Prøv Spiseloppen på Christiania. Den er spændende, idet der er forskellige tilbud og det er sjovt for børnene .Etniske restaur. med tag selv bord er oså en løsning som er spændende for børn og de har åben på et tidspkt. som selv de små kan være med til. Det er dog vigtigt at vide, hvor gamle de er????
hilsen lise

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 23:37

Klemme.

Du har fået det at vide du skulle bruge ik?? Eller hvad??

Kunne jo være sjovt at høre fra dig, når man nu gad ulejlige sig med at hjælpe dig

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-01-08 23:59

Så er jeg tilbage fra København. Nåede ikke at svare tilbage før. Beklager , Klumme. Sætter stor pris på dine indspark. Jeg må nok hellere huske at være kritisk over for begrebet børnevenlig.
Vores problem med Krudthuset er som Klumme skriver: Ttilsyneladendesvinger kvaliteten noget.
Mht børnenes alder er den store snart tre, og det er hende det skal være venligt imod. Mulighed for at lege, og accept af at der lejes, både fra personale og gæsternes side. Helst lidt ligesom Illum for et år tilbage: Bamser, klodser og en gyngehest. En malebog gør ingen forskel, så havde vi nok købt en.

Vi var på Meyers Deli igår og idag. Vi fik lov til at klemme barnevognen ind, selvom det egentlig ikkke er tilladt. Man spiser ved lave borde, hvor børnene kan være med og bygge hule under, og de har gode pølser. Uhøjtideligt og med hjerterum. Men ikke officelt børnevenligt - ingen legekrog, ingen malebog, og den mindte blev skiftet liggende i håndvasken.

Skal nok snart afsted igen, så jeg hæver pointene.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 500 point
Dato : 14-01-08 07:58

Lyder denne restaurant ikke lige som det du søger?

Citat: BØRNEvenlig restaurant
En god klassisk italiensk restaurant, et stykke over pizzeria- og chiantifiascokitschniveauet.

Og så har de - oh la la - et legerum for børn, med video og diverse legesager, så man kan nyde en god middag med flere retter og cigarer og grappa, uden at ungerne begynder at rykke én i ærmet Hvornår skal vi hjæææm?. Og de italienske tjenere er søde og gavmilde og børnevenlige.

Et oplagt sted at invitere fruen og venner på f.eks. fødselsdagsmiddag uden at skulle parkere børnene hos en sur babysitter!

Og på sommerdage kan man nyde herlighederne i gårdhaven.Citat slut

http://www.mitkbh.dk/la-rocca/

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-01-08 08:32

p.s. det med cigarerne gælder forhåbentlig ikke mere, det må være skrevet før der blev rygeforbud

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-01-08 22:52

Helt i orden Klemme. Var bare bekymret for om du havde fået maveforgiftning, eller at børnene var blevet voksne i mellemtiden

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 26-01-08 17:33

Tak for svaret HelleBirgitte. Det må vi prøve. Så får jeg også lov at spise italiensk - det får jeg ellers sjældent lov til.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 17:49

Selv tak, håber det bliver en god oplevelse, for både børn og voksne