/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Måske et simpelt spørgsmål.
Fra : vedikkealt
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 05-01-08 22:35

Er man dum, hvis ikke man kan udnytte, at man er klog.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 22:36

Det kommer jo an på situationen, jeg f.eks begynder da ikke at rable op om strikketøj, bare fordi jeg ka det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 22:36

Nååå du skrev - udnytte ---- det er da et negativt ord er det ik?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 22:37

Det ville måske værte dumt
Hilsen En mellemting Hi hi

Kommentar
Fra : slander

Dato : 05-01-08 22:40

ja..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 22:40

Nej man er ikke dum, der mangler bare lidt erfaring.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 22:42

Man kan være klog og ikke udnytte sin fordel.
Af hensyn for eks.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 22:43

Citat
hvis ikke man[B] kan[/B] udnytte

Så er man nok ikke så klog alligevel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 22:47

Måske opdager man det - kan - forsent i visse stressede situationer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 22:50

Teil ikke stresse, det er møjhamrende usundt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 23:06

Citat
Teil ikke stresse, det er møjhamrende usundt

Jeg blev fyret en gang for ikke at stresse/arbejde hurtigt nok.
Måske var det også min kommentar, - mit tempo svarer nøjagtig til
timelønnen, - bang, og teil var arbejdsløs.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 23:16

de chefer har sq ingen humor

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-08 23:18

Som arbejdsmanden der kommer til chefen ,chef chef min trillebør siger piv.....piv..... ka jeg få lidt olie?? Du er fyret siger han så, jamen chef hvoffor det??.Den ska sige piv.piv.piv.piv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-08 23:40

Citat
Er man dum, hvis ikke man kan udnytte, at man er klog.
.. h vis man ikke KAN - tjahh så er der jo en blokade der forhindrer noget (hvordan ved man så man er klog for i øvrigt ???)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 23:43

Vi kan konstatere at det der - kan - er i vejen for
klogskabens mulighed.

Nu vil jeg se Morse med begge øjne
og godnat efter det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 23:46

Teil.... det lyder fornuftigt at du bruger begge øjne, mere så du ikke bliver vindøjet, det er så forvirrende at se på

Nat nat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 00:06

Det er også noget med begge klogdele der skal bruges eller i hvertilfælde dele

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 00:07

Sov sødt lille tei...elll
og visse-lul
tra la la la la la la la

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-08 00:10

Hvis man er klog udnytter man ikke andres manglende klogskab til egen fordel...for derved vil man til evig tid føle. at man har overlistet en person på unfair vilkår og skyldfølelsen vil overskygge glæden ved at have sejret.

Hvis man er ligeglad er man ikke klog..bare kynisk og kynismens vej er belagt med tabere..og en klog, erkender at klogskab ikke overskygger ansvar for medmennesker, men at viden bør deles til alles fordel..

Ziggy99

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 06-01-08 04:08

Citat
Er man dum, hvis ikke man kan udnytte, at man er klog.

NEJ______men du får sikkert mange venner

Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 07-01-08 14:44

John Lennon
Working Class Hero:
Man må hverken være for klog eller for dum

Og det er ikke klogt, hvis man tror man kan påvirke folk, som vil være negative.

Peter PEDL

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-08 17:59

Tak for svaret ziggy99.

Den var ikke nem, at uddele point på, den her, for der var mange gode.

Men du får mine point, for dybden i dit svar.

Venlig hilsen

vedikkealt