/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsomme Vista!!
Fra : punkler
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 05-01-08 22:08

Hejsa derude!!

Har installeret Windows vista på min bærbare computer, jeg er "desværre" blevet meget glad for styresystemet . Problemet er nu, at Vista + diverse programmer kører meget langsomt. Jeg har lavet diverse ændringer i Vista, for at forbedre ydeevnen. Når programmerne er startet op kører de egentlig godt nok, det er bare opstartsfasen der er dårlig.

Det drejer sig om en fujitsu Siemens Amilo 7400, 1,4 centrino M processor med 512 MB/ram - delt grafikkort.

Kan jeg øge hastigheden væsentlig ved at installere 512 MB eller 1 GB. ram??
Hvad skal der ellers til for at forbedre ydeevnen??

Mvh.
Thomas

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-08 22:27

Hvis du kun har 512 mb ram, vil du helt sikkert kunne mærke væsentligt forskel, Vista er temmeligt krævende, jeg har en bærbar med 2 gb ram og den kører fint, men ikke hurtigere end min gamle som kørte XP og havde 1 gb ram, synes det siger lidt om hvad vista kræver. Har dog hørt at når servicepack 1 kommer til vista, skulle de gerne have forbedret ydelsen.

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 05-01-08 22:31

Du har al for lidt RAM, du skal MINDST have 1GB for at VISTA kører. Du kan evt. snyde lidt, hvis du har et memorycard eller en USB med min 2GB, som du kobler til, så spørger VISTA om RAMMEN må bruges til at øge hastigheden.

Du kan også øge hastigheden en del ved at højreklikke på skrivebord, personlige indstillinger,vinduefarve og udseende. Fjern fluebenet ved aktiver gennemsigtighed. Det er de gennemsigtige kanter i 3D-funktionen du slår fra der. Men VISTA er flot alligevel.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 05-01-08 22:35

tak for svarerne, hvordan virker tricket med usb-card??

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 05-01-08 22:36

du siger mindst 2 GB, er det nødvendigt??

Kommentar
Fra : smoke

Dato : 05-01-08 22:36

Har du prøvet diskoprydning og diskdefragmentering.
Ellers prøv www. komputer.dk og læs ALT OM VISTA.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 05-01-08 22:38

ja har prøvet det meste mht. oprydning og "software-mæssig" ændring, det giver da lidt...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-08 23:25

Du har alt for lidt Ram i din PC.

Du bør udvide til 1 - 2 GB, i betragtning af en del af din Ram benyttes til skærmen.

Kommentar
Fra : smoke

Dato : 05-01-08 23:38
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-08 23:59

vista er og bliver resourcekrævende - så flere ram er og bliver nødvendigt for at køre vista rimeligt - så er den ikke længere

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 06-01-08 00:08

Du mangler uden tvivl noget mere RAM i din maskine. (1GB er godt - 2 GB er bedre) Derudover vil ServicePack 1 forbedre ydeævnen væsentligt. Den kan allerede downloades i en RC fra M$
Ydermere kan du optimere din Vista ved at læse denne bog - der er rigtig mange guldkorn i, vedr. optimering af Vista.
http://www.amazon.com/dp/0470046872/ref=nosim/?tag=dealtime-books-20&creative=380333&creativeASIN=0470046872&linkCode=asn

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-08 01:55

Hej

Mere RAM helst 2 GB. (Jeg kører selv med 3 GB ) I Wista home premium.

Prøv og gå ind i Kontrolpanel og videre efter det jeg har skrevet ned.

- Kontrolpanel
- System
- Klassefikation
- Windows Experience Index (Min grundscore står på 5,4 ) Den kan Du opdatere.
- Klasseficering og forbedring af computerens ydelse.
- Metoder til at forbedre computerens ydeevne

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 06-01-08 04:05

Prøv http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ , virker 30 dage, og speeder din pc op,
men ALT FOR LIDT RAM

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 12:13

ja okay... tror i har overbevist mig om, at jeg skal ud og investere i flere ram det er en studiecombuter, så den skal kunne køre Office og IE, men selv de programmer kører relativt langsomt...

Tak for de mange svar!!!