/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvilket stjernetegn er min søn
Fra : maler-fidusen
Vist : 2963 gange
50 point
Dato : 05-01-08 22:05

min mand og jeg har diskuteret det og når man slår op på nettet står der forskellige datoer på datoen.
Han er født 20. april - min mand siger at han er vædder (som min mand også er) men datoen står også som tyr (som jeg er) nogle steder .... hvordan ved vi præcis hvilet stjernetegn han er?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 05-01-08 22:11
Kommentar
Fra : punkler

Dato : 05-01-08 22:16

her kan i tjekke stjernetegnet med dato og fødselsår!

http://www.astroleg.dk/website-dk/_fakta/Checktegn.htm

mvh.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 05-01-08 22:50

For at få hans nøjagtige stjernetegn, skal i vide hans fødselstidspunkt.
I kan tjekke det her: www.astro.com
Eller skriv det her, så tjekker jeg det gerne for jer.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-01-08 00:12

Du bruger dette link: http://www.astrology.dk/1hus/signborder/index.htm#tabel

klik på årstallet din søn er født - og du vil kunne aflæse det korrekte stjernetegn..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-01-08 01:20

Solens bane mellem stjernerne kaldes ekliptika og traditionelt har man fra oldtiden delt den i tovldele, og benævnt dem efter de billeder, som man synes stjernerne i hver del danner. De fleste billeder gav man dyrenavne. Deraf også navnet dyrekredsen.
Ekliptika skærer himlen ækvator i to punkter. Når solen er i ækvator er den lige lang tid oppe og nede på et døgn, og vi kalder det jævndøgn .
Vores moderne daglige kalender følger af praktiske grunde ikke helt præcis solen. Det er bl. a. fordi vi vil have et helt antal dage på et år og alle døgn til at vare lige længe. Derfor er forårsjævndøgnet ikke altid den 21 marts og fødselsdage lige omkring skiftet i dyrekredsen kan altså falde i forskellige stjernetegn på forskellige år.
stjernebilledet lige efter forårsjævndøgn kaldte man i oldtiden vædderen og ovennævnte skæringspunkt kaldes stadig i astronomien ( videnskaben) for vædderpunktet.
Solen var i oldtiden i "vædderens tegn" i den periode som i vores moderne kalender ligger fra ca. 21 marts og ca. 30½ døgn frem.
I oldtiden regnede man årets begyndelse derfra og februar var derfor årets sidste måned, som kun fik de ca 28 dage, som var tilbage, når de vigtige måneder alle skulle have 31 dage.

MEN på grund af at jorden som en anden snurretop lansomt drejer sin akse, er ækvator i løbet af de 2000 år flyttet så vædderpunktet ikke mere ligger i stjernbilledet vædderen, men i fiskene.
Astrologerne ( ikke videnskab) ser stort på den kendsgerning og kalder stadig folk fra perioden lige efter forårsjævndøgr for væddere, uanset at solen reelt er i stjernebilledet fiskene.

Så din søn er formentlig fisk men kan eventuelt afhænig af årstal og fødselstidspunkt på dagen være vædder hvis vi skal være nogenlunde korrekte.

Men kan det ikke være ligegyldigt. Der er ingen mere som alvorligt tror på at jordens drejningsvinkler på fødselstidspunktet betyder noget som helst for meneskets videre skæbne.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-01-08 14:10

fisk er han ihvt. ikke :=) for det er enten vædder eller tyr at han er - fisken er helt tilbage i marts måned og han er født 20.april 2005 kl. 21.04

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-01-08 14:17

Iflg. astro leg er han tyr --- iflg. wikipidea er han vædder ---- i det indlæg creamygirl har lavet er han vædder..... det er megt forskelligt fra side til side man kigger på - så hvordan ved jeg præcis hvilket stjerne tegn han er ??

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-01-08 14:37

Jeg har selv lige fundet dette...
Tvivl om dit stjernetegn?
Hvis du er født omkring den dato, hvor Solen skifter tegn - hvor Stjernetegnet skifter - er det derfor ikke sikkert, at du kan bruge din fødselsdato som en nøgle til dit stjernetegn. Måske er du i virkeligheden født i nabo-tegnet! Astrologerne siger, at du er "født på en skæringsdato" eller en tegngrænse.
Find dit rigtige stjernetegn

Hvis du - efter at have læst ovenstående - er i tvivl om dit stjernetegn (eller har forskellige tegn i forskellige aviser/ugeblade), må du undersøge præcis, hvor Solen stod på din fødselsdato i dit fødselsår.
Det kan du f.eks. gøre på www.astrology.dk, hvor du i artiklen "Find dit rigtige stjernetegn" kan slå dit tegn op i en præcis liste over Solens præcise position for årene 1900-2019.
http://www.astrology.dk/1hus/signborder/index.htm

Det er jo meget spændende fordi dem som er født ved en skærings dato faktisk kan være i naboens tegn og slet ikke det man tror man er født i :=)

Så hvis han er født 20.april 2005 kl. 21.04 er han vel tyr? iflg. nedenstående tabel
20/01 00:16 - 18/02 14:24 Vandbærer
18/02 14:24 - 20/03 13:24 Fisk
20/03 13:24 - 20/04 01:25 Vædder
20/04 01:25 - 21/05 00:32 Tyr
21/05 00:32 - 21/06 08:29 Tvilling
21/06 08:29 - 22/07 19:23 Krebs
22/07 19:23 - 23/08 02:28 Løve
23/08 02:28 - 23/09 00:07 Jomfru
23/09 00:07 - 23/10 08:29 Vægt
23/10 08:29 - 22/11 06:05 Skorpion
22/11 06:05 - 21/12 19:26 Skytte
21/12 19:26 - 20/01 06:05 Stenbuk

Det er da noget af en videnskab....

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 14:54

jo... det viser astroleg også!

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-08 14:55

Det sidste du har kopieret ind, er det billede du får ved at klikke på mit link år 2005.
Og ja, din søn er Tyr.

Jeg er selv født på en skæringsdato - og troede indtil jeg fik lagt et personligt horoskop, at jeg var Stenbuk. Men nej, jeg er Vandmand..

Det er skrup forvirrende med de stjernetegn.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-01-08 14:59

Citat
i det indlæg creamygirl har lavet er han vædder.....

Nej, det er ikke korrekt - han er Tyr..

20/04 01:25 - 21/05 00:32 Tyr

Godkendelse af svar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-01-08 15:11

Tak for svaret creamygirl. ja nemt er det da ikke med de stjernetegn. Nu har jeg printet det ud og lagt det i hans babybog så hans har bevis for at han er tyr når han bliver størrer hvis han sætter spørgsmålstegn ved det... selvom han jo er dreng og nok ret ligeglad.... men som mor er det da meget godt at vide :0)