/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Strømpebukser/opskrift
Fra : ManneMor
Vist : 5415 gange
50 point
Dato : 05-01-08 19:35

Hej alle

Der skulle vel ikke være nogen, der ligger inde med en opskrift på strikkede strømpebukser til voksne. Min svigerdatter kommer fra et meget varmt mellemamerikansk land og er ved at dø af kulde i vores kolde nordlige land. Så hendes største ønske er et par uldne strømpebukser. Jeg har prøvet at købe nogen til hende, men problemet er at hun er meget slank og har derfor problemer med at kunne passe voksenstørrelser uden at de sidder oppe under armene på hende og børnestørrelser er for korte. Så nu vil jeg prøve at strikke nogen til hende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 19:52

Her er opskriften på et par "lange underbukser" kan du ikke i samme link, søge efter strømper, og så selv "sætte opskrifterne sammen"??

http://www.garnstudio.com/lang/dk/search.php

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-08 20:31

Hvorfor ikke overveje vinterundertøj. Lange uldne underbukser og uldne sokker.

Med de lange underbukser, så kan det jo være hun kan passe børnestørrelse, men hvis det er fordi hun vil have, at der skal være "bikinitalje" så er du nok nødt til at strikke selv.

Men jeg ville foretrække lange underbukser og uldne sokker, det er trods alt lettere at skifte et par våde sokker end hele strømpebuksen, med mindre du strikker et lille lager

Bl.a. Matas har vinterundertøj

http://www.matas.dk/Sundhed+og+velvære/Matas+Undertøj/

Held og lykke med dit forehavende

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 05-01-08 21:05

har en opskrift, der dækker str 36 til 42.
hilsen runa

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 06-01-08 12:15

Du kan går til Drops Design på nettet. De har en gratis strikkeopskrift til uldne strømpebukser som hedder nummer 103-23, eller bare søg der for strømpebukser.
hilsen,
creamcheese

Kommentar
Fra : ManneMor

Dato : 06-01-08 13:32

Hej alle

1000 tak for svarene - jeg har nu fået en flot opskrift på strømpebukser, som jeg straks vil gå i gang med at strikke.