/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
IP-adresser
Fra : kondivand
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 05-01-08 13:54

Jeg har fundet et program (http://www.ip-adress.com/), som fortæller hvorfra en bestemt IP-adresse geografisk hører hjemme. På min hjemmeside har jeg mulighed for at se en Live-log over de besøgende. Dvs. jeg kan se IP-adresserne på de besøgende, men de slettes automatisk efter en halv time.

Er der nogen der ved om, der findes programmer som kan gemme alle IP-adresserne der besøger ens hjemmeside, og som kan knytte en geografisk placering på. Det kan være interessant, hvis man har en hjemmeside, der bruges forretningsmæssigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 14:07

Den geografiske placering skal du tage med et gran salt, det er serverens placering du ser, ikke den besøgende, for eksempel kan du hvis jeg besøger din side, se hvilken serve jeg kobler op fra, men ikke hvor i landet jeg bor, i øvrig kender jeg ingen programmer som gemmer disse oplysninger

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 05-01-08 14:18

Jeg vil mene, at jeg vil kunne få et hurtigt fingerpeg om, hvorvidt de besøgende kommer fra Jylland, Fyn eller Sjælland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 14:32

Du vil kunne få et fingerpeg om hvem deres udbyder er, men hvad kan det bruges til ????

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 05-01-08 14:54

Om min IP adresse på den side, står der den er i Næstved, men jeg bor i Nakskov

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 15:03

Citat
My IP address city:    Skive
det er langt fra tilfældet, men jeg bor dog i Jylland, og det er rigtig at jeg har Tele Danmark som udbyder, så hvis det kun er landsdelen du er interesseret i, så er det vel ok, hvad vil du bruge disse indsamlede oplysninger til ? Vil du spamme de besøgende

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-01-08 15:26

hej pc freaks
nu skal i ikke lige tage de ip-adresser alvorligt ( som også o.v.n. er inde på )

for hva feks. med min ip
den siger 220.231.124.5 og hvor er jeg så ?

jo jeg er skam i danmark men hva tror i jeg bruger ?

men se lige her det er et udemærket program

http://visualroute.visualware.com/
m.v.h
dos-man

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 16:04

My IP address country: Denmark
My IP address state: Nordjylland
My IP address city: Hadsund

Jeg aner ikke endgang hvor hadsund ligger......................

Jeg hører til de ænder som man må skyde på hele året..................Sjælænderne

Sagen er måske den, at jeg har dynamisk IP og den skifter en gang i mellem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 16:21

I mellemtiden er jeg så flytte til Ålborg i følge "VisualRoute"
Som ellers er meget smart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:24

Husker du at betale "bropenge" for al den traffik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 16:35

Ja og køber det lovlige antal stænger smøger.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-01-08 17:07

ja der er jo mange måder at tjekke på.
http://whois.domaintools.com/

tracert , ping osv.. i dos

myip.dk 220.231.124.5

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 05-01-08 22:17

Hej dos-man

Hvad kan jeg bruge http://visualroute.visualware.com/ til ?

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-08 22:49

hej kondivand
Med VisualRoute kan du også se nogle info, bla. hvem adressen repræsenterer og hvor den er beliggende geografisk.
du kan prøve at finde nogle sreenshot via google under billeder søg efter VisualRoute ,
så kan du feks. se hva du kan bruge det til

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-01-08 23:09

Tak for svaret dos-man.