/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Link til Heugenotternes slægt i DK søges
Fra : jkrjk2
Vist : 1994 gange
150 point
Dato : 25-09-01 12:46

Hejsa !
Er der en som kan give link til slægtsforskere, som interesserer sig for Heuggenotterne.
Jeg ved ikke om det er rigtigt stavet, men det udtales "yggenotterne"
Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : AnnaS

Modtaget 150 point
Dato : 25-09-01 18:54

Hej Jeannie
På denne hjemmeside kan du finde oplysninger om slægtsforskning og huguenotterne http://home5.inet.tele.dk/koudal/menuaner.htm - håber, det var til hjælp for dig :)

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-09-01 22:37

Til AnnaS!
Tak for hjælpen. Nu kan jeg i det mindste stave rigigt til hugeunotter

Kommentar
Fra : spangsoe

Dato : 13-02-02 13:08

Hej Jeannie !
Huguenotterne er jo mange navne.
Selv har jeg to grene af Dupont'er, så to af mine børnebørn kaldes "Hugonødder". Det lyder mere dansk.
Holger Frisenette i Knebel har også mange navne liggende på:
http://home2.inet.tele.dk/hofris/historie.htm
Hvis du ka' bruge Dupont'erne, er du velkommen til at skrive til: knud@spangsoe.dk
Knud

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 13-02-02 19:23

Hej Knud !
Tak for tilbuddet. Jeg har endnu ikke så meget at gå efter, andet end at min morfar påstod at nedstamme fra hugeunotterne. Han blev født i 1907 i Odense. Indtil videre har jeg kun hans forældres navne. Han er svær at få hul på, men hvis jeg nærmer mig noget af dit, skriver jeg.
Hilsen Jeannie Kristensne

Kommentar
Fra : larsdeleuran

Dato : 22-04-02 00:02

prøv også the Huguenotte Hjemmesiden: www.larsdeleuran.suite.dk her er der et link til alle de forskellige familienavne ... redaktøren af siden har en huguenotte database som dækker samtlige familier ... han besvarer meget gerne spørgsmål.

med venlig hilsen

deleuran@dadlnet.dk