/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirusprogram på bærbar
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 05-01-08 12:12

Godt Nytår til alle!
Jeg har en stationær med Bullguard-antivirus program. Det fungerer fint. Så har jeg en bærbar, der var født med Norton antivirus. Heller ingen problemer. Jeg har fornyet den bærbares antivirus 1 gang, og nu kommer de og vil fornyes igen.
Så er det, jeg kommer til at tænke på: Den bærbare går kun på Nettet via den stationære, altså via en router. Når jeg bruger den bærbare andre steder, er det til foredrag og andre fremvisninger og altså uden, at den behøver netadgang.
Er det så egentlig nødvendigt med et antivirusprogram. Er den ikke dækket af den stationæres antivirus?
Man skal jo spare, hvor spares kan her i det nye år

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 12:14

Du har jo mulighed for at installere i to computere
med bullguard, koster ikke ekstra.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-08 12:18

du kan afinstallere det udløbne antivirus på din bærbare og installere avast i stedet da den jo ind i mellem ER på nettet - avast gratis version finder du her

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

rul lidt ned for dansk version

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-08 12:18

ups havde ikke set dig teil - det er også en god løsning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-08 12:20

lige et ps du kan læse om avast her

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55 - nu du er inde på gratis løsninger er den absolut at anbefale

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-08 12:21

Teil's løsning er nok den bedste

Bullguard Hustandslicens
- Kan bruges på op til 3 computere!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-08 12:21

miritdk
bare fint med flere muligheder, ingen ringere end den anden.
Og skal der spares er avast den bedste løsning.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-08 12:25

Du skal bare huske at hvis du afindstallerer Norton så skal du følge denne guide http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

så har du jo mulighed for at indstallere det gratis program avast, det finder du her http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 12:32

Lige en indskudt bemærkning... Nej din bærbare er ikke dækket af din stationæres antivirus.
Du kan også installere avg, det kræver meget få ressourcer og findes i en gratis udgave. Den kan hentes her : http://www.pcworld.dk/download/12/1580/hent

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 12:34

Har du en cd med Bullguard ? Ellers hent Internet Security her: http://www.bullguard.com/try/bullguard-internet-security.aspx når du har installeret, skal du registreres, husk at flytte prikken ned til Jeg har allerede en Bullguard konto, dit bruger navn er den e-mail adresse og kodeordet er det, som du gav til Bullguard første gang du købte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 12:37

Har du den nye og forbedrede version 8 på din stationære ? Ellers få opgraderet nu du skal i gang med den bærbare

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 05-01-08 13:19

Tak for svaret miritdk. og også tak til Teil. I var begge lige hurtige og begge svar kunne bruges. Jeg har dog valgt at afinstallere Norton og installere Avest som foreslået, for så kan jeg jo bruge den bærbare på Nettet andre steder.
Jeg laver lige et lille "spørgsmål" til Teil, så I begge får point.
Også tak til resten af svarerne. Hvor er det dog dejligt, så hurtigt man kan få svar her på Kandu!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 13:25

Citat
for så kan jeg jo bruge den bærbare på Nettet andre steder.
der er noget du har misforstået, du har en gratis licens på din Bullguard, og du kan bruge Bullguard alle steder, men Avast er nu også en rigtig god løsning, God weekend

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-08 13:38

selvtak